جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

برگزاری اولین نشست رسمی طرح «یاس های سپید» به میزبانی اوز

اولین نشست “طرح یاس های سپید” در راستای توجه به سلامت سالمندان به میزبانی انجمن دوستداران کودک اوز در موزه مردم شناسی این شهر برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به…

اولین نشست “طرح یاس های سپید” در راستای توجه به سلامت سالمندان به میزبانی انجمن دوستداران کودک اوز در موزه مردم شناسی این شهر برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از پسین اوز  زهرا کمالی مدیر کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان لار و فرزانه نورافشان رییس هییت مدیره انجمن دوستداران کودک اوز، روند شکل گیری طرح را چنین شرح دادند:

در تاریخ۱۵/۴/ ۹۸ الی ۹۸/۴/۱۸ به همت امور بانوان و خانواده استانداری فارس کارگاه آموزشی با عنوان “تدوین پیشنهاد طرح و شیوه های تامین منابع مالی برای تشکل های اجتماعی” در شیراز برگزار گردید که نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد استان های فارس، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان شرکت داشتند. در این برنامه که توسط کارشناسان تهران و با هدف توانمند سازی سمن های فعال مدیریت می شد، شهرهای همجوار به تبادل نظر پرداخته تا در خصوص موضوع واحد جهت فعالیت یکساله خود دست یابند.

در این کارگاه آموزشی، نمایندگان سازمان هایی از اوز (انجمن دوستداران کودک اوز)، لار (کانون فرهنگی – اجتماعی بانوان)، لامرد (انجمن حمایت از بیماران خاص) و گراش (انجمن ایکموس) موضوع مشترک خود را «افزایش سلامت روان و نشاط و شادکامی سالمندان» اعلام و نام گروه خود را «مهر جنوب» نهادند. از آن پس با نشست های حضوری و تبادل نظرهای مجازی طرح را تکمیل نمودند. ضرورت نشست های همفکری دوره ای در شهرهای همجوار موجب شد تا اولین نشست به میزبانی انجمن دوستداران کودک اوز برنامه ریزی شده وخوشبختانه نتایج سودمندی حاصل شد. در اولین نشست، دوستان لار و اوز به همفکری پرداخته و جای دوستان لامرد و گراش که نتوانستند در این نشست در کنار همراهان خود قرار بگیرند را خالی دیدند.

شرکت کنندگان در این جلسه  همگی بر توانمند سازی و ضرورت افزایش اعتماد به نفس سالمندان تاکید کرده و مشغولیت های متنوع هنری، اقتصادی، زیارتی و تفریحی را که در شهرشان بخوبی جواب داده را لازمه ی شادی این عزیزان می دانستند. حاضرین در جلسه همچنین ضمن بیان تجربیات خود در زمینه های مختلف،‌در خصوص همکاری و آموزش های لازم به سالمندان و نیز برگزاری برخی کارگاه ها با هدف افزایش روحیه آنان اعلام آمادگی نمودند.

بر این اساس اعلام شد در طرح یکساله «یاسهای سپید»، انجمن دوستداران کودک اوز با توجه به اساسنامه و اهداف و توان و زمانی که در اختیار دارد، توان خود را نسبت به کمک و همکاری با گروه «مهرجنوب» در حیطه «افزایش سلامت روان و نشاط و شادکامی سالمندان»  به کار خواهد گرفت. این تعهد در قالب برنامه های آموزشی و جشنواره ها و با همکاری همه نهادها امکان پذیر خواهد بود.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین