جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

40 هکتار از اراضی روستای “کورده” لارستان به جنگل تبدیل می شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از تبدیل ۴۰ هکتار از اراضی روستای کورده از توابع بخش مرکزی لارستان به جنگل خبر داد. منصور رضایی در گفتگو با خبرنگار…

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از تبدیل ۴۰ هکتار از اراضی روستای کورده از توابع بخش مرکزی لارستان به جنگل خبر داد.

منصور رضایی در گفتگو با خبرنگار ما میلاد لارستان با بیان اینکه در روز پنجشنبه ۱۴ آذر ماه ۹۸ تعداد ۴۰۰ نهال در قالب طرح ملی درختکاری با “شعار نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبر” همزمان با با ۹ شهر از شهرستان های استان فارس در لارستان به اجرا در آمد، اظهار داشت: این طرح درختکاری در لارستان در محل تنگ خور به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت شهروندان، مسئولان، ورزشکاران، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، افزود:  در این طرح درخت هایی مانند کنار آکاسیا کهور ابریشم لاری اکالیپتوس و غیره غرس شد.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با اذعان به اینکه انجمن سبز اندیشان شهر خور کار رسیدگی و نگهداری از این درختان را بر عهده خواهد داشت تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق سیاست ها و رویکردهای مشارکتی سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور در حفاظت بیش از پیش عرصه های جنگلی و همچنین توسعه فضای سبز با هدف جلب مشارکت مردم و دیگر دستگاه‌ها در عمل احیا و توسعه اراضی و ترغیب آحاد جامعه در صیانت از عرصه های منابع طبیعی اجرا شده است.

این مسئول همچنین از اجرای طرح درختکاری در ۴۰ هکتار از اراضی روستای کورده از توابع بخش مرکزی لارستان در روز جمعه ۲۹ آذرماه جاری خبر داد و عنوان کرد: در این طرح ۶ هزار درخت از انواع گوناگو به تدریج و به طور مستمر غرس می شود.

وی با بیان اینکه طرح جنگلکاری روستای کورده با مشارکت عمومی، شورای اسلامی روستای کورده و همچنین شرکت سیمان لارستان به اجرا در می آید، اضافه کرد: پیش از این نیز در سال ۹۴ بیش از ۵۰ هکتار از اراضی این روستا درختکاری شده است.

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین