یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

نوري: پيگيري پرداخت معوقات پرسنلي و كمبود نيروي انساني را از مسئولان دانشكده علوم پزشكي لارستان خواستارم

همزمان با ميلاد حضرت زينب(س) و روز پرستار،برآن شديم تا مصاحبه هايي هر چند كوتاه با جندين نفر از پرستاران خدوم عرصه بهداشت و درمان منطقه انجام دهیم. ضمن تشكر…

همزمان با ميلاد حضرت زينب(س) و روز پرستار،برآن شديم تا مصاحبه هايي هر چند كوتاه با جندين نفر از پرستاران خدوم عرصه بهداشت و درمان منطقه انجام دهیم. ضمن تشكر از رئيس محترم روابط عمومي دانشكده علوم پزشكي لارستان كه هماهنگي لازم براي انجام اين مصاحبه را فراهم آوردند، سومين مصاحبه با يكي از پرستاران شاغل در بيمارستان امام رضا(ع) لار به عنوان نماينده پرستاران اين بيمارستان ترتيب داده ايم. مشروح مصاحبه با سركار خانم نوري را در ادامه مي خوانيم:

۱) ضمن سلام و تشکر از شرکت در مصاحبه. لطفا یک بیوگرافی کلی از خود بیان فرمایید.

 مينا نوري هستم. داراي مدرك كارشناسي پرستاري و ۲۵ سال سابقه كار داشته و در حال حاضر به عنوان سوپور وايزر باليني و سرپرستار اتفاقات انجام وظيفه مي‌نمايم.

۲) شیرین ترین و تلخ ترین خاطره دوران خدمتتان را بیان نمایید

شيرين‌ترين خاطره: سالها قبل بيماري به بنده مراجعه كرد كه تنها فرزند يك پدر پير بود و دچار تروماي وسيع شده بود. پس از طي درمان پدر بيمار به علت مشكلات مالي بسيار نگران هزينه ترخيص بود و مشكل را با بنده كه سوپر وايزر بودم در ميان گذاشت.  آن زمان سوپروايزرها امكان تخفيف هزينه‌ها را داشتند، بنده با صحبتي كه با پزشك بيمار داشتم متوجه شدم كه امكان ترخيص بيمار در شيفت بنده وجود دارد.

پس از طي مراحل ترخيص، هزينه درمان بيمار را رايگان نمودم. پدر پير بيمار بسيار خشنود شد و دعا گو بود. پس از چند روز پدر بيمار نزد بنده آمده و از من خواست كه به ديدن بيمارشان كه در ماشين منتظر بود بروم. من نيز به نزد بيمار رفتم. ايشان پس از تشكر فراوان جعبه‌اي را در پاكت كاغذي به من دادند. من نيز پاكت را بدون آن كه باز كنم به پدر  بيمار داده و گفتم: پسرتان اين هديه را به من داده و من آن را به شما تقديم مي‌كنم. پدر بيمار بسيار ناراحت شد و گفت كه آيا به خاطر وضعيت مالي و فقر ما هديه را قبول نمي‌كني؟ من نيز توضيح دادم كه اينگونه نيست و درست است كه هزينه بيمار شما را رايگان نمودم ولي هيچ گونه توقعي از شما ندارم. ولي به ناچار به علت ناراحتي بيمار و پدرشان آ‌ن را پذيرفتم و زماني كه هديه را باز نمودم يك بسته روغن نباتي بود كه آ‌ن روغن بسيار براي من ارزشمند بود و هيچ وقت چهره راضي پدر بيمار را فراموش نكردم.

تلخ‌ترين خاطره: سال گذشته نزديك به همين روز پرستار بود كه آقاي عاليان پرستار مرحوم در شيفت سوپروايزري بنده از اعزام برگشته و برگه اعزام را به من تحويل دادند و متأسفانه پس از حدود يك ساعت خود ايشان با آمبولانس به بيمارستان آورده شده و متأسفانه به علت بيماري خودشان اعزام شده و نهايتاً خبر فوتشان را شنيدم كه بسيار تلخ و ناراحت‌كننده بود و چهره ايشان هنوز در خاطر بنده مانده است.

۳) گاهی اوقات اتفاق می افتد که دلیل نگرانی حاصل از بیماری و..،‌ به صورت غیرعمد بی احترامی ها و عصبانیت هایی از سوی بیماران و یا همراهان بیمار مشاهده میشود. رویکردتان تاکنون چگونه بوده و آیا شما نیز عصبانی شده اید؟

قطعاً هر شرايطي در حرفه پرستاري بايد با آرامش مديريت شود اما گاهي ناملايمات دامن گير قشر زحمتكش پرستاري چنان شديد بوده كه عصبانيت غير قابل اجتناب خواهد بود. اما در اين شرايط نيز درك وضعيت بيمار  و همراهان مانع هرگونه بي‌احترامي خواهد شد و در آخر  با مديريت صحيح و ارتباط موثر با ايشان، مشكلات حل شده و نه تنها عصبانيت  همراهان و بيماران برطرف شده بلكه با رضايت و تشكر همراه مي‌شود.

۴) درخواست شما از مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان چیست؟

در درجه اول خواهان قدرداني از خدمات پرسنل درمان خصوصاً كادر زحمتكش پرستاري كه شبانه‌روز زندگي خود را وقف پرستاري از بيماران نموده‌اند، هستم. و اين كه مهم‌ترين چالشي كه پرستاران با آن روبرو هستند، پرداخت معوقات پرسنلي و كمبود نيروي انساني است كه اميدواريم با پيگيري مسئولين محترم اين خواستار پرستاران نيز محقق گردد.

۵) با توجه به اینکه ولادت حضرت زینب(س) روز پرستار نام دارد،‌ تاکنون چه الگوبرداری از زندگی آن بزرگوار داشته اید؟

ما تمام تلاش خود را مي‌نماييم كه با تأسي از سيره بزرگ پرستار عالم حضرت زينب كبري(س) فرهنگ ايثار  و گذشت و صبر را الگوي خود قرار دهيم.

۶) سخت ترین روزهای دوران خدمت شما تاکنون چه موقعی بوده است

سخت‌ترين روزها زماني بود كه با وجود مشكلات خانوادگي و مالي و داشتن فرزند و بيماري، با دل و جان مشغول به خدمت بوده و با وجود تمام مشكلات، در كار و ارائه خدمت به بيماران هيچ‌گونه كم‌كاري و سهل‌انگاري صورت نگرفته است.

۷) درخواست شما از مردم و مسئولان منطقه

بنده به مردم عزيز عرض مي‌كنم كه پرستاران و كادر درمان بيمارستان نيز فرزندان خود شما در بيمارستان هستند و انتظار  داريم كه با درك شرايط و احترام متقابل، بهترين خدمات پرستاري را ارائه دهيم.

درخواست بنده از مسئولان منطقه، پيگيري خواسته‌ها، پرداخت معوقات و تأمين نيروي انساني مطالبه شده از مسئولين دانشكده مي‌باشد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین