دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

داستان 88واحد نخل3 لارستان چه شد؟!! مديركل بنياد مسكن فارس پاسخ دهد

حدود یک ماه پیش یعنی ۲۴ آذرماه خبر در خروجی میلاد لارستان منتشر شد که از تجمع برخی  از خانواده هاي لارستانيجلوي ساختمان بنياد مسكن انقلاب اسلامي در لارستان و…

حدود یک ماه پیش یعنی ۲۴ آذرماه خبر در خروجی میلاد لارستان منتشر شد که از تجمع برخی  از خانواده هاي لارستانيجلوي ساختمان بنياد مسكن انقلاب اسلامي در لارستان و اعتراض  به روند ساخت و خريد و فروش پروژه نخل ۳ حکایت داشت.

به گزارش ميلاد لارستان پروژه ۸۸ واحدی لارستان موسوم به نخل ۳ (فاز دوم) در زميني به مساحت ۱۴۳۸۶ مترمربع در شهرك انديشه شهر لار و در كنار پروژه ۴۰ واحدي سفر مقام معظم رهبري (فاز اول به مساحت ۴۱۵۰ مترمربع) قرار داشته که با مساحت زيربناي ۹۶۲۴ مترمربع و ۹۶۰۰ مترمربع نيز خيابان و فضاي سبز و پاركينگ ساخته شده که اعتبار آن از محل تسهيلات بانكي و آورده متقاضيان تامين می گردد. 

در ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ و همزمان با دهه فجر بود كه کلنگ آغاز ساخت مجتمع مسکونی ۸۸ واحدی  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لارستان به زمین زده شد.  ناصر زائری مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان در آن زمان اظهار داشته بود:  این پروژه مشتمل بر ۲۲ بلوک ۴و۶ واحدی طی مدت ۲ سال قرار است ساخته شود. وی اظهار داشته بود :برای ساخت این مجتمع مبلغ ۱۰ میلیارد ریال ازمحل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری،۴۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات وام بانکی و مابقی ازآورده متقاضی هزینه می شود.(لينك خبر)

در ۲ مرداد ۱۳۹۳   مدير بنياد مسكن لارستان در بازديد مدير كل راه و شهرسازي لارستان از پروژه هاي نخل ۲و۳ با بيان اينكه زمين پروژه هاي نخل۲و۳  توسط اداره کل راه وشهرسازی لارستان در اختیار بنیاد مسکن قرارگرفته و درحال حاضر فاز اول(۴۰ واحدي) این پروژه با تسهيلات اختصاص يافته از سفرمقام معظم رهبری و وام مسکن مهر در زمینی به مساحت ۴۱۵۰  متر مربع در حال ساخت  بوده و ساختمان آنها در مرحله نازک کاری است اظهار داشت: فازدوم (۸۸واحدي) در زمینی به مساحت ۱۴۳۸۶ متر مربع در مرحله فونداسیون می باشد.  وي در آن زمان اظهار داشته بود واحدهای فاز دوم(۸۸ واحدي) هنوز پیش فروش نشده وامیدواریم در آینده نزدیک با توجه به اولویت بندی وشرایط وضوابط قانونی در اختیار واجدین شرایط قرارگیرد. (لينك خبر)

بنا به برخی گزارش­ها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان روند ثبت­ نام پروژه مذکور از آذر ۱۳۹۵ آغاز و تا مهر ۱۳۹۷ به پایان رساند

ذر  ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ بود که ناصر زائری مدیر بنیاد مسکن لارستان در مصاحبه با میلاد لارستان  بیان داشت: ۳۶ واحد از ۸۸ واحد پروژه نخل ۳ در حال ساخت است که عملیات سفت کاری آن به پایان رسیده و مرحله نازک کاری قرار دارد و امید می رود در سال جاری کار ساخت بقیه واحدها نیز از سر گرفته شود. (لینگ خبر)

 در ادامه و در ۲ مرداد ۱۳۹۷  مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس و معاون مسکن شهری بنیاد مسکن  با همراهی مدیران بنیاد مسکن شهرستانهای لامرد، مهر، خنج و گراش از پروژه ۸۸ واحدی نخل ۳ لارستان  بازدید کردند . (لینک خبر)

بنیاد مسکن در ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ و ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ طی پیامک­هایی به اعضا خوستار واریز مبالغ ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان (جمعاً ۱۰ میلیون تومان) از سوی متقاضیان شد. طبق اظهار نظر برخی مالکین در هر دو پیامک میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ۸۰درصد عنوان شده بود.

۸ مهر ۱۳۹۸ بود که در جریان بازدید شفیعی کارشناس عالی  دفتر مرکزی در معیت شاه امیریان کارشناس فنی معاونت مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن فارس و فاطمی رئیس گروه فنی و اجرایی بنیاد مسکن لارستان، از پروژه ۸۸ واحدی نخل ۳ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان، روند احداث پروژه یاد شده  خوب ارزیابی گرديده و پیشرفت  ۶۵ درصد فیزیکی بر آن متصور گرديد! (لینک خبر)

۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ و در پی اعتراضات برخی از متقاضیان در خصوص پیشرفت پروژه و نیز نحوه محاسبه بهای تمام شده و برخی دیگر از مسائل، حسنی فرماندار ویژه لارستان نیز از پروژه بازديد نموده و از نزديک در جريان روند پيشرفت فيزيکي و مشکلات قرار گرفت.در این تاریخ مراحل سفت کاري کليه واحدها به اتمام رسيده و  مراحل تاسيسات و نازک کاري  در حال انجام بوده است. (لینک خبر)

در ادامه ثبت نام كنندگان پروژه ۸۸ واحدي نخل۳ به نحوه محاسبه بهاي تمام شده واحدهاي احداثي و مابه التفاوت اعلام شده جهت واريز به بنياد مسكن نيز مجدد اعتراض نشان دادند. عليرغم برگزاري جلسات متعدد در محل فرمانداري ويژه لارستان و استماع نظرات طرفين، اما مشكل مرتفع نگرديد.

تا اينكه فرماندار ويژه لارستان در آذرماه ۹۸  وارد اين ماجرا شده و طي نامه اي به مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي فارس پيگير حل موضوع گرديد.

اما علیرغم برگزاری جلسات و به  نتیجه نرسیدن موضوع بر سر قیمت، نهایتا پیامک بنیاد مسکن مبنی بر شروع فرآیند انتخاب واحدها در ۲۴ آذر ۱۳۹۸ و عدم پاسخگویی مناسب در خصوص قیمت­های نهایی منجر به تجمع اعتراض­ آمیز متقاضیان در آن روز شد.

با رسانه ­ای شدن خبر اعتراضات اعضا، مدیر کل بنیاد استان فارس  در خبر شبکه استانی فارس اعلام نمود که طی دو هفته مشکلات بررسی و مرتفع خواهد شد.

از آن زمان تاكنون اطلاع رسمی  در خصوص آخرين وضعيت پروژه مذكور در دست نيست. در اين خصوص  لازم است مديركل بنياد مسكن فارس جواب قانع كننده به مردم ارائه دهد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۸:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین