پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

امام جمعه لار: اطلاعیه‌ای پیرامون فعالیت مذهبی در اماکن عمومی به علت کرونا منتشر می کنیم

امام‌جمعه لارستان با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان جهت مقابله با بیماری کرونا استفاده کرد، گفت: اطلاعیه‌ای در زمینه مقابله با بیماری کرونا صادر…

امام‌جمعه لارستان با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان جهت مقابله با بیماری کرونا استفاده کرد، گفت: اطلاعیه‌ای در زمینه مقابله با بیماری کرونا صادر خواهیم کرد که تمامی فعالیت‌های دینی و مذهبی را در اماکن مربوط از جمله مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه در حد انجام واجبات مدیریت شوند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از حوزه حجت‌الاسلام سید مختار موسوی خرم  در دیدار با مدیران مدارس علمیه لارستان و جمعی از مدیران شهری در دفتر امام‌جمعه برگزار شد، با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان جهت مقابله با بیماری کرونا استفاده کرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز در توصیه به همه دستگاه‌های کشور بیان کردند که باید همکاری‌های لازم در زمینهٔ مقابله با این بیماری صورت بگیرد.

وی افزود: کانون فرهنگی مساجد نیز نسبت به آموزش هیأت‌امنا جهت ضدعفونی کردن مساجد و ساخت محلول‌های لازم با همکاری دانشکده علوم پزشکی فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

امام‌جمعه لار همچنین ظرفیت‌های مدارس علمیه لارستان را برای مقابله با بیماری کرونا مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مدارس علمیه برادران و خواهران لارستان نسبت به تقویت و روحیه بخشی، توکل، توسل و در صورت نیاز حضور میدانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: اطلاعیه‌ای در زمینه مقابله با بیماری کرونا صادر خواهیم کرد که تمامی فعالیت‌های دینی و مذهبی را در اماکن مربوط از جمله مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه در حد انجام واجبات مدیریت شوند.

حجت‌الاسلام موسوی خرم با تصریح بر اینکه نیروی انتظامی با همکاری شهرداری می‌تواند مبادی ورودی شهر اعم از زمینی و هوائی را کنترل کند، بیان داشت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تمام دستگاه‌ها و نهادها فعالیت‌های خود را با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی انجام دهند.

وی با بیان اینکه اداره صنعت و معدن باید با رایزنی صاحبان صنایع مرتبط نسبت به تأمین نیازهای فعلی و احتمالی برنامه‌ریزی کند، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌ها و تولیدی‌های خانگی در جهت تأمین نیاز از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که این اداره برای مقابله با این بیماری انجام خواهد داد.

امام‌جمعه لارستان عنوان کرد: اداره جهاد کشاورزی نیز می‌تواند از ظرفیت‌های کشاورزان و باغداران در جهت ایزوله کردن مناطق مختلف استفاده کند.

وی ابراز کرد: ساخت تیزرهای یک‌دقیقه‌ای از سوی دانشکده علوم پزشکی با استفاده از پزشکان و متخصصان بومی می‌تواند به بالا بردن سطح آگاهی مردم کمک شایانی کند.

حجت‌الاسلام موسوی خرم ضمن تأکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی یادآور شد: باید از کروناهراسی در سطح جامعه و افکار عمومی پرهیز کنیم.

وی در پایان مطرح کرد: اصناف و بازاریان نظارت لازم را بر تأمین نیازهای بهداشتی و شوینده‌ها اعمال کنند چرا که این امر می‌تواند در جلوگیری از این ویروس کمک کند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۴:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین