شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مغازه داران خسارت دیده در لارستان حمایت می شوند/با گرانفروشان برخورد جدی می کنیم

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با بیان اینکه واحدهایی که با شیوع بیماری کرونا مجبور به تعطیلی واحد صنفی خود شده اند، از طریق هماهنگی با اتاق اصناف…

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با بیان اینکه واحدهایی که با شیوع بیماری کرونا مجبور به تعطیلی واحد صنفی خود شده اند، از طریق هماهنگی با اتاق اصناف استان فارس مورد حمایت قرار می گیرند، گفت: با متخلفان، سودجویان و گران فروشان برخورد جدی می شود.

به گزارش میلاد لارستان در پی شروع کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش آن بین همشهریان، در اوایل هفته جاری بود که تصمیماتی خودجوش از سوی مردم و همچنین برخی نهادهای ذیربط مبنی بر تعطیلی بازارها، پاساژها، مراکز تجاری و مغازه های سطح شهر گرفته شد. به همین جهت برای پیگیری تعدادی از سوالات عمومی و نیز ادامه روند این تعطیلی ها خبرنگار میلاد لارستان گفت و گویی را با رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان ترتیب داده است که در ذیل می خوانیم:

 میلاد لارستان: کدام یک از اصناف لارستان ملزم به تعطیلی هستند؟

 با توجه به اعلام استانداری ستاد مبارزه با کرونا فقط کافی شاپ ها ملزم به تعطیلی هستند که کتبا اعلام و به اتاق اصناف اعلام شده است .

میلاد لارستان: آیا راهکار جبران خسارت مغازه داران در این ایام پیش بینی شده است؟

به  استناد نامه (پنجشنبه ۲۲ اسفندماه ۹۸) سازمان صنعت، معدن و تجارت، منظم به نامه قائم مقام وزارت در امور بازرگانی مبنی بر صنوفی که آسیب هایی از شیوع ویروس کرونا دیده اند از بسته های حمایتی اعم از استمهال اقساط بانکی، بیمه، مالیات، قبوض آب، برق، گاز و… بهره مند خواهند شد.

بدین ترتیب واحدهایی که با شیوع بیماری کرونا مجبور به تعطیلی واحد صنفی خود شده اند، از جمله واحدهای صنفی که در بازارهای قیصریه، امام(ره)، مجتمع های تجاری و پاساژها سطح شهر و برخی واحدهای صنفی دیگر که در جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در خارج از این مراکز همکاری کرده اند، با هماهنگی اتاق اصناف لارستان با اتاق اصناف استان فارس، اطلاعات آنها را جمع آوری و به استان ارسال تا پیگیر حمایتهای آنها شوند.

میلاد لارستان: مردم در صورت تخلف برخی از اصناف چگونه می‌توانند به بازرسان خبر بدهند؟

 شهروندان کماکان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفنهای ۱۲۴ یا ۵۲۳۳۵۰۰۷ تماس برقرار و گزارش تخلف را ارائه کنند. باتوجه به حجم بالای کار در این ایام و کمبود نیرو، از شهروندان تقاضا م شود از گزارشات بی اساس خودداری تا مانع گرفته شدن وقت همکاران شود.

میلاد لارستان: با توجه به شیوع کرونا و کمتر شدن جابجایی ها در تامین کدام یک از مواد با مشکل روبرو هستید و چه راهکارهایی پیش بینی شده است؟

باتوجه به شیوع کرونا مشکلاتی در حمل و نقل برخی کالاها از طریق باربری توسط برخی اصناف گزارش شده، اما تا کنون مشکلاتی بصورت عمده گزارش نشده است. در خصوص حمل و جابجایی کالاهای اساسی مکاتباتی در سطح وزارتخانه با پلیس راهور شده تا در جاده ها بجز در ۲۹ اسفند و ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه مانعی ایجاد نشود.

میلاد لارستان: دلیل افزایش زیاد قیمت برخی اقلام خوراکی مانند زنجبیل و سیر که برای تقویت بدن در مقابل کرونا معرفی شده است چیست؟ چرا اصناف بر روند افزایش زیاد قیمت ها با جدیت برخورد نکرده است؟

از جمله عواملی در افزایش قیمت این کالاها تاثیر داشته، می توان محدودیت حمل و نقل با توجه به حجم کم و ارسال از طریق باربری، تقاضای بالا در سطح کشور باتوجه به تبلیغ استفاده، افزایش قیمت در خارج از استان و شهرستان می توان نام برد که به روند افزایش قیمت آنها موثر بوده است. لذا درصورت افزایش غیر منطقی و چندگانگی قیمت در سطح شهرستان خواهشمند است گزارشات را مستند با شماره های فوق الاشاره اعلام یا حضورا به اداره صمت و بازرسی اتاق اصناف ارائه کنند.

میلاد لارستان: قیمت میوه در این روزها روندی افزایشی یافته است. آیا نظارتی از سوی بازرسان بر این امر وجود دارد؟

 با توجه به اینکه بازرسی از واحدهای صنفی خرده برعهده اتاق اصناف است و نظارت بر میدان بار و عمده فروشیها وظیفه واحد بازرسی این نهاد است اما همچنان همکاران ما نظارت در قالب گشت های مشترک و نوبه ای مستمر بر بازار دارند.

اما درمورد قیمت میوه منحصر به لارستان نیست و از آنجا که عمده میوه های لارستان از شهرستانهای همجوار و استان های دیگر وارد می شود، در سراسر کشور افزایش یافته است. خصوصا میوه هایی که با توجه به تبلیغات مبنی بر موثر بودن بر بیماری کرونا اعم از انواع مرکبات، کیوی، هویج، فلفل دلمه، پیاز، سیر و غیره که به تبع آن در این لارستان افزایش داشته اما این روند نافی  نظارت اتاق اصناف و همکاران ما نیست و برخورد جدی با سودجویان و متخلفین احتمالی خواهد شد.

میلاد لارستان: با توجه به روند صعودی شیوع ویروس کرونا، تعطیلی بازار در لار چه وضعیتی پیدا می کند؟

در خصوص فعالیت بازارها و پاساژها و مجتمع ها (پنجشنبه ۲۲ اسفندماه) جلسه ای در اتاق اصناف با حضور برخی صنوف مستقر در این مراکز برگزار که قرار شد تصمیمات لازم اتخاذ شود. چون تعطیل بودن این مراکز و صنوف در وظایف ما نیست و نظری در این خصوص اظهار نکردیم اما با توجه به حساسیت انتشار شیوع کرونا و از آنجا که اصناف تاکنون همراهی کردند و امیدوارم تصمیمات منطقی در این خصوص بگیرند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۸:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین