جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

موافقت رئیس منابع طبیعی لارستان با ایجاد جنگل در «دهکویه»؛ موقعیت طلایی لارستان برای سرمایه‌گذاری کشت «آنغوزه»

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از موقعیت مناسب این شهرستان برای کاشت گیاه «آنغوزه» و درآمدزایی بالای آن سخن گفته و با ایجاد جنگل در «دهکویه» موافقت نمود. به…

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از موقعیت مناسب این شهرستان برای کاشت گیاه «آنغوزه» و درآمدزایی بالای آن سخن گفته و با ایجاد جنگل در «دهکویه» موافقت نمود.

به گزارش لارستان میلادلارستان به نقل از پسین جنوب، منصور رضائی در جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورای اسلامی، شهردار و همیاران طبیعت شهر «دهکویه» لارستان با تأکید بر حفظ و گسترش منابع طبیعی اظهار کرد: گیاه «آنغوزه» دارای ارزش دارویی بسیار بالایی بوده و برای سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی است.

وی با ابراز خرسندی از وفور رویش گیاه «آنغوزه» در منطقه لارستان، افزود: «آنغوزه» گیاهی است که یک هکتار آن می‌تواند چندین برابر محصولات دیگر زراعی، درآمدزایی داشته باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با اشاره به اینکه این گیاه در برابر کم‌آبی بسیار مقاوم است، تصریح کرد: توسعه کشت این گیاه می‌تواند باعث حفظ خاک از فرسایش شود.

وی با تأکید بر اینکه باید ضمن حفظ محیط‌ زیست برای جوانان نیز ایجاد اشتغال کنیم، خاطرنشان کرد: از هر بوته آنغوزه، ۷۰ گرم شیره می‌توان برداشت کرد و اگر یک هکتار زمین داشته باشیم و در هر یک متر، یک دانه آنغوزه کشت شود، ۱۰ هزار بوته آنغوزه خواهیم داشت.

رضائی بابیان اینکه اگر فرض کنیم ۵ هزار دانه کاشته شده رشد نکند یا قابل‌ برداشت نباشند باز هم ۵ هزار بوته داریم که می‌توانیم ۳۵۰ کیلو شیره آنغوزه برداشت کنیم، یادآور شد: با احتساب فروش هر کیلو شیره این گیاه به مبلغ یک‌ میلیون تومان، ۳۵۰ میلیون تومان درآمد خواهیم داشت.

وی با اشاره به سودآوری این گیاه، تأکید کرد: با توجه به وسعت یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتاری لارستان می‌توان سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان بابیان اینکه خداوند این منابع گرانبها را در اختیار ما قرار داده است که باید از آن حفاظت کنیم، ادامه داد: با توجه به وسعت لارستان برای ما سخت است که بتوانیم از منابع طبیعی محافظت کنیم به همین دلیل به همکاری همه اقشار جامعه نیاز داریم.

وی پیرامون درخواست تأسیس مجتمع دامداری در شهر دهکویه بیان کرد: اگر اداره جهاد کشاورزی مجوز این مجتمع را صادر کند، هر نقطه‌ای که مورد نظر باشد، ارائه خواهد شد.

رضایی همچنین موافقت خود را با واگذاری زمین جهت جنگل‌کاری در پایین‌دست سد خاکی این شهر اعلام کرد .

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین