سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

پارک جنگلی لار در اختیار شهرداری قرار گیرد/طرح جنگل کاری در لارستان اجرا شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه پارک جنگلی لار نیازمند ساماندهی جهت استفاده عموم مردم است، برای این منظور لازم است در اختیار شهرداری قرار گیرد، گفت:…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه پارک جنگلی لار نیازمند ساماندهی جهت استفاده عموم مردم است، برای این منظور لازم است در اختیار شهرداری قرار گیرد، گفت: یکی از نیازهای لارستان، اجرای طرح جنگل کاری، درختکاری و بیابان زدایی است.

 به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در نشست با دکتر خسرو شهبازی معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در سخنانی تاکید کرد: با توجه به ناملایمات جوی و خشکسالی های پی در پی در منطقه جنوب می‌طلبد که طرح جنگل کاری و بیابان زدایی همچنان یکی از برنامه های اصلی سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور در خطه لارستان بزرگ باشد، چراکه یکی از نیازهای این شهرستان، اجرای طرح جنگل کاری، درختکاری و بیابان زدایی است.

 وی با بیان اینکه خیرین منطقه لارستان در تمامی حوزه ها خوب درخشیده اند و اخیرا نیز در بحث آبخیزداری نیز ورود پیدا کرده اند؛ تصریح کرد: با توجه به خشکسالی چندسال اخیر در جنوب استان فارس و کاهش افت سفره‌های زیرزمینی، در منطقه صحرای باغ اخیراً ۱۳ بند خاکی توسط یکی از خیرین احداث و به بهره برداری رسیده است که این خود از نظر تقویت سفره های آب زیرزمینی منطقه صحرای باغ بسیار موثر و برای کشاورزان نیز مفید بوده است.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در زمینه تخصیص اعتبار برای احداث سدهای خاکی و اینکه در یکسال اخیر ۷ طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در منطقه لارستان افتتاح و یا در دست اجراست؛ بیان کرد: از این مبلغ، ۲۳۰ میلیارد ریال توسط دولت و ۷۰ میلیارد ریال توسط خیرین برای اجرای این  طرح ها هزینه شده است.

 حسنی ادامه داد: با هم‌افزایی بین خیرین، بخش خصوصی و دولت می‌توان اقدامات خوبی در زمینه بیابان‌زدایی، احداث سد و رونق مجدد بخش کشاورزی انجام داد.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: اگر انگیزه برای خیرین و سرمایه گذاران در این منطقه ایجاد شود می‌توانند کارهای بزرگ و طرح‌های بزرگ اشتغال زایی را در این منطقه انجام دهند که طرح های آبخیزداری و آبخوانداری از چنین پروژه هایی است که می توان در این منطقه احداث شود.

وی توجه جدی منابع طبیعی به همکاری در اجرای طرح های تولیدی و خدماتی که اشتغال واقعی در پی دارد را از دیگر خواسته‌های خود از معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد و همکاری با شهرداری در جهت استفاده بهینه از پارک جنگلی شهر لار را مورد تاکید جدی قرار داد.

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش تاکید کرد: با تقویت مشارکت مردم در این حوزه می‌توان سرمایه‌گذاری مردم و کشاورزان را برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزایش داد، به گونه‌ای که تاکنون این شهرستان، پیش‌رو در حوزه خیران حوزه آبخیز در سطح استان بوده است.

 در این نشست همچنین احسان طاهری و احمد دلاور معاونین فرمانداری ویژه لارستان، ترحم بهزاد مدیرکل دفتر فنی مرتع سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، عباس گراوند معاون دفتر حقوقی سازمان جنگل ها مراتع وآبخیزداری کشور، شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، صولتی مدیرکل فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان، قنبرنژاد شهردار لار، میرپور رئیس شورای اسلامی شهر لار و رضایی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان نیز حضور داشتند و مواردی را مطرح کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پارک جنگلی لار در اختیار شهرداری قرار گیرد/طرح جنگل کاری در لارستان اجرا شود”

  1. ناشناس گفت:

    مسئولین لارستان لطفا سریع درک کنید که برای افزایش رونق باید حتما به گردشگری توجه ویژه کنید . علم و اقتصاد جدید دنیا همین است از دبی تا ترکیه از آسیای دور تا افریقا
    پارک جنگلی یک مورد
    قلعه اژدها پیکر و اتصال کل بافت تاریخی شهر قدیم و بهسازی و نوسازی و بازنگری در کاربری اونها
    متاسفانه بعضی مسئولین شهری یا هیچ دیدی ندارند یا خیلی بی حوصله تشریف دارند
    متاسفانه واقعیت این است که بسیاری از تصمیم گیرندگان شهری ما با همان دیبلم سرکار رفته و ارتقا شغلی و مدرکی پیدا کردند و حرف متخصیص ایرانگرد و دنمیاگرد گوش نمی دند
    انواع و اقسام جملات منفی نمی شود . قانون نیست و بودجه نیست و …. در استین دارند
    دریغ از یک ابتکار برای دور زدن تاریخ یا تلاش برای محقق کردند اهداف
    .
    .
    شما کیش رو در نظر بگیرید اماکن تفریحی و جشنواره ها را سازمان منطقه آزاد رونق می دهد برای حضور گردشگر و افزایش درآمد هتل ها و پاساژها و تاکسی ها و خوراکی فروشی ها و ….

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین