پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

میرپور:نقدینگی مهمترین عامل توقف پروژه 38 هکتاری گردشگری لارستان است،سرمایه گذاران پای کار بیایند

مدتی پیش میلادلارستان در یادداشتی کوتاه (اینجا) خطاب به مسئولین شورای شهر آخرین وضعیت پروژه گردشگری اقتصادی ۳۸ هکتاری در ورودی شهر لار را جویا شد. حال میرپور رئیس شورای…

مدتی پیش میلادلارستان در یادداشتی کوتاه (اینجا) خطاب به مسئولین شورای شهر آخرین وضعیت پروژه گردشگری اقتصادی ۳۸ هکتاری در ورودی شهر لار را جویا شد. حال میرپور رئیس شورای شهر لار طی پاسخ ارسالی به میلاد لارستان عدم وجود نقدینگی و سرمایه لازم  را مهمترین عامل در عدم اجرای این پروژه بزرگ در منطقه می داند. وی در پاسخ به سوال میلاد لارستان اظهار داشته است:

دو سال پیش و در بهار ۱۳۹۷، شهرداری لار، طی قراردادی نسبت به تهیه طرح مجتمع گردشگری لارستان، اقدام نمود. این پروژه ی عظیم در اراضی ۳۸ هکتاری شهرداری واقع در ورودی شهر لار در پی ایجاد مجموعه ای بود که علاوه بر تامین نیازهای عاجل مسافران عبوری، فضایی را برای گذران اوقات فراغت فراهم آورد. به این منظور فضاهایی برای مقاصدی نظیر نمایشگاه، مسیر ویژه پیاده و دوچرخه، بوستان و سالن چندمنظوره، مجموعه تفریحی و شهربازی و.. در نظر گرفته شده بود.

  فازبندی اجرائی پروژه، جایگاه سوخت بعنوان یکی از بخش های فاز اول بااولویت اجرا

متاسفانه در سال های گذشته قراردادهای بسیاری بسته شده و طرح های بسیاری نیز تهیه شده اند و به دلیل وجود موانع گوناگون، بخش بسیاری از این طرح ها روی کاغذ باقی مانده اند. یکی از مهمترین این موانع، محدودیت های مالی بوده است.

این قرارداد طراحی نیز در زمان ریاست آقای محبی بر شورای اسلامی شهر لار منعقد گردید. در طرح پیشنهادی، به منظور افزایش تحقق پذیری  پروژه، بخش های گوناگون آن از لحاظ زمان بندی اجرا فازبندی شد؛ چرا که به دلیل وسعت پروژه، شهرداری لار به تنهایی قادر به تامین منابع مالی جهت اجرای آن نبود. فازهای اولیه که بخش هایی نظیر مجتمع خدمات بین راهی، شبکه راه ها و جایگاه سوخت را در بر میگرفتند، به این منظور در اولویت قرارگرفتند که ضمن افزایش رونق اراضی این بخش از شهر و جلب توجه سرمایه گذاران به آن، درآمد پایداری را برای شهرداری به ارمغان بیاورند. بدیهی است وجود یک جایگاه سوخت در زمینی با موقعیت این طرح، مسافران زیادی را به خود جذب میکرد و درآمد زیادی را برای شهر لار به ارمغان می آورد.

از آن زمان تلاش های بسیاری جهت جذب سرمایه گذاران برای اجرای پروژه ی مزبور انجام پذیرفته است چرا که شهرداری لار، نقدینگی لازم برای اجرای این پروژه را ندارد. با آنهمه امیدواریم با همکاری آقای محبی، رئیس پیشین شورا که خود آغازگر این طرح و از مدیران نفتی استان بوده اند، در مهلت باقی مانده ی این شورا، دست کم مجوز پمپ بنزین در این مجموعه اخذ شود. گفتنی است شورای اسلامی شهر لار، از تمامی سرمایه گذاران برای مشارکت در اجرای این پروژه و فازهای مختلف آن، دعوت به عمل می آورد.

 

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “میرپور:نقدینگی مهمترین عامل توقف پروژه 38 هکتاری گردشگری لارستان است،سرمایه گذاران پای کار بیایند”

  1. ناشناس گفت:

    وااااای محبی …مجوز بنزین!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین