چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

ذبح دام عیدقربان با نظارت دامپزشکی در کشتارگاه دام لارستان انجام می شود

رئیس اداره دامپزشکی لارستان با اذعان به اینکه با توجه به اینکه بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد گفت: ذبح دام عیدقربان با نظارت…

رئیس اداره دامپزشکی لارستان با اذعان به اینکه با توجه به اینکه بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد گفت: ذبح دام عیدقربان با نظارت دامپزشکی در کشتارگاه دام لارستان انجام می شود.

سروش اسدی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان ضمن تبریک عید سعید قربان با بیان اینکه با توجه به شرایط حساس ایجاد شده ناشی از بیماری کرونا مراسم قربانی حیوانات در عید سعید قربان در سال جاری متفاوت تر نسبت به سالیان گذشته انجام می گیرد، اظهار داشت: ذبح دام با نظارت حداکثر بهداشتی توسط بازرسین دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه دام لارستان انجام می‌شود که این بازرسی ها شامل بازرسی قبل، حین و پس از کشتار است.

وی با بیان اینکه کلیه پرسنل حاضر در کشتارگاه شهر لار با لباس مخصوص، چکمه، دستکش و ماسک انجام وظیفه می کنند تا به حداقل برسد، افزود: تنها مرکز مورد تایید اداره دامپزشکی لارستان کشتارگاه دام واقع در شهر است که از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان کلیه پرسنل خط کشتار، بازرسین و ناظرین موظف هستند با لباس مخصوص، چکمه، پیشبند، ماسک و دستکش خدمات رسانی کنند، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا می بایست با رعایت پروتکل های بهداشتی به سلامت و بهداشت عمومی توجه داشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه ما باید در قبال حفظ سلامت جامعه تلاش لازم را انجام داده و مسئولیت پذیر باشیم، ادامه داد: از عموم مردم تقاضا می‌کنیم تا از کشتار دام در منازل خود داری کرده و از ظرفیت موجود در کشتارگاه دام لارستان که تحت نظارت رایگان ناظرین شرعی و بازرس بهداشتی ذبح دام انجام می‌شود، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در صورتیکه ذبح دام به هر دلیلی در منزل انجام ‌می شود اداره دامپزشکی لارستان آمادگی بازرسی بهداشتی رایگان از لاشه دام را دارد، تاکید کرد: بهتر است این مهم در کشتارگاه دام و تحت نظارت بهداشتی پرسنل دامپزشکی و ناظرین شرعی انجام شود.

اسدی با اذعان به اینکه با توجه به اینکه بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد و بسیاری از این بیماری ها برای مردم عادی به سادگی قابل تشخیص نیست یادآور شد: می‌بایست دام قربانی به لحاظ ظاهری سالم و سرحال باشد، تب نداشته باشد و دام درگیر بیماری یرقان یا زردی نباشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد یک هزار و ۶۳۸ راس انواع دام شامل گوسفند، بز، گاو و شتر در عید سعید قربان شامل حیوانات زنده و لاشه آن مورد نظارت بهداشتی قرار گرفت، اضافه کرد: به منظور کاهش خطر انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو همشهریان گرامی گوشت را پیش از هر کاری ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس استفاده کنند.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان می توانند جهت هماهنگی و پاسخگویی در روز عید سعید قربان با اداره دامپزشکی از طریق شماره تماس ۵۲۲۴۶۱۱۰ و ۵۲۲۴۶۰۲۷ در ارتباط باشند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین