پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

آیا امسال کنکور ارشد در لار برگزار می شود؟

میلاد لارستان: کنکور کارشناسی ارشد، پس از کنکور سراسری ورود به دانشگاه دارای بیشترین متقاضی است و در سالهای اخیر بدلیل تمایل قشر تحصیل کرده برای کسب مراتب بالاتر علمی،…

میلاد لارستان: کنکور کارشناسی ارشد، پس از کنکور سراسری ورود به دانشگاه دارای بیشترین متقاضی است و در سالهای اخیر بدلیل تمایل قشر تحصیل کرده برای کسب مراتب بالاتر علمی، گرایش به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد به طور روزافزونی در حال گسترش است.

خوشبختانه به دلیل افزایش سطح علمی جوانان لارستان و همچنین علاقه آنان برای ادامه تحصیل در سطوح بالاتر، جمعیت شرکت کننده در کنکور ارشد بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

در سال گذشته، به جهت سیاستهای تعیین شده از سوی وزارت علوم، حوزه های امتحانی ارشد در استان ها با هدف تمرکززدایی، در استانهای پهناور به غیر از مرکز استان این آزمون در چند شهرستان آن استانها برگزار شد.

به همین دلیل با پیگیری مسئولین شهرستان جهرم، حوزه امتحانی شهرستانهای جنوب استان فارس به این شهرستان واگذار شد تا بدین ترتیب متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد لارستانی نیز به حوزه امتحانی شهرستان جهرم مراجعه کنند.

این مسأله باعث شد تا جمع کثیری از متقاضیان شرکت در کنکور ارشد در شهرستانهای جنوب استان فارس واکنش نشان داده و از این امر ابراز نارضایتی کنند.

از دیدگاه نگارنده، مناسب است، با توجه به فاصله زمانی باقی مانده تا کنکور کارشناسی ارشد (روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ۹۵)، مسئولین امر و به خصوص نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری های لازم جهت برگزاری این آزمون را در لارستان فراهم نمایند.

گفتنی است؛ شهرستان لارستان از طرفی بدلیل قرار داشتن در مرکز شهرهای جنوب استان فارس (داراب، جهرم، لامرد، مهر، گراش، خنج، زرین دشت و غیره) نسبت به سایر شهرها و همچنین برخورداری از امکانات و ظرفیت های مناسب، قابلیت برگزاری آزمون ارشد و سایر آزمون ها را داراست.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آیا امسال کنکور ارشد در لار برگزار می شود؟”

  1. […] دیماه ۹۴ بود که میلادلارستان در گزارشی با بیان تعداد قابل توجه شرکت کنندگان آزمون کارشناسی […]

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین