جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

مسئولان لارستان با بسترهای فساد و امتیازدهی‌های خاص مقابله کنند

امام جمعه لارستان با انتقاد از نظارت‌های مقطعی، بر لزوم نظارت مستمر دستگاه‌های مسوول بر بازار تأکید کرد و گفت: در جلسات با مسوولان در سطح لارستان بر لزوم بستن…

امام جمعه لارستان با انتقاد از نظارت‌های مقطعی، بر لزوم نظارت مستمر دستگاه‌های مسوول بر بازار تأکید کرد و گفت: در جلسات با مسوولان در سطح لارستان بر لزوم بستن بسترهای فسادزا و امتیازدهی‌های خاص است بارها تأکید کرده‌ام و نباید برای همراه سازی یک جریان خاص، به گروهی امتیازات ویژه داد.

به گزارش میلاد لارستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی خرم در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی سومین جمعه از ماه صفرالمظفر شهر لار در سخنانی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند منکر مشکلات ایجادشده ناشی از تحریم باشد، اظهار داشت: تحریم، یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار است که جزء بی‌رحمانه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین جنگ‌های تاریخ به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه به خاطر  تحریم‌ها صادرات نفت ایران کاهش چشمگیری داشته، مشکلات پولی و مالی برای کشور رقم خورده و میلیاردها دلار از ثروت ایران در کشورهایی نظیر هند، ژاپن و کره جنوبی بلوکه‌شده است، افزود: درآمد سالانه کشور ایران به جهت تحریم از سالی ۱۰۰ میلیارد دلار به یک‌سوم کاهش‌یافته است.

امام جمعه لارستان اثرات منفی اقتصادی ناشی از بیماری کرونا را هم ازجمله دلائل بروز مشکلات در جهان و در پی آن جامعه ایران دانست و تصریح کرد: باوجود همه مشکلات ایجادشده به وتسطخ تحریم و کرونا، باید بررسی شود که چه میزان از مشکلات فعلی جامعه مربوط به این مسائل ذکر شده است و بقیه مشکلات مربوط به چه عواملی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه می‌بایست در یک کار کارشناسانه ریشه مشکلات ایجادشده ناشی از سایر عوامل مورد تحلیل  قرار گیردادامه داد:

 بروز برخی از مشکلات به عوامل درونی برمی‌گردد که ازجمله آن می‌توان به عدم باور عمیق به شرایط جنگ اقتصادی، عدم تشکیل ستاد فرماندهی قوی و آرایش قرارگاهی لازم در مقابله با حملات پیاپی دشمن،  شرطی‌سازی اقتصاد کشور به گشایش‌ها و وعده‌های بیگانگان و عدم باور به ظرفیت‌های بی‌شمار داخلی می‌توان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام موسوی همچنین فرافکنی، مقصرتراشی و توجیه گری در عوامل مشکلات اقتصادی و گرفتار آمدن در چنبره بازی‌های سیاسی، کمبود نگرش و روحیه و مدیریت جهادی در مواجه با مشکلات، فاصله گرفتن از مردم و عدم درک مشکلات اقشار محروم و مستضعف، عدم باور عمیق به مردمی سازی اقتصاد و میدان دادن واقعی به مردم، نبود هماهنگی بین دستگاه‌ها در حوزه اقتصاد و فعالیت‌های جزیره‌ای و نامتوازن که منجر به بروز اختلال در چرخه اقتصاد می‌شود، عدم *التزام شایسته به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی،* تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه، فقدان نظارت نظام‌مند و قاطع بر دستگاه‌های مختلف، ابتلا به پدیده ناهنجار رانت‌خواری، امتیازخواهی ویژه و عدم اهتمام به بستن منافذ و حفره‌های بروز فساد اقتصادی در جامعه  را جمله دلائلی داخلی کشور دانست که در کنار مسئله تحریم منجر به بروز مشکلات اقتصادی شده و شرایط را به‌گونه‌ای رقم‌زده تا قیمت دلار به مرز ۳۰ هزار تومان برسد.

وی بابیان اینکه باید باور جنگ اقتصادی در عمل مسوولان دیده شود، خاطرنشان کرد: لازم است یک ستاد فرماندهی قوی برای نظارت و مقابله با حربه‌های اقتصادی دشمنان در داخل کشور شکل بگیرد و در کابینه دولت و مجلس نظرات مسوول این ستاد در زمره مصوبات اولویت‌دار قرار بگیرد که متأسفانه اکنون جای خالی آن در کشور حس می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز تأسف و انتقاد از دیدگاه برخی مسوولان نسبت به اینکه با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا و رأی آوری «بایدن» به‌جای «ترامپ» مشکلات حل می‌شود، عنوان کرد: طی چهل سال پس از انقلاب که با آقایان «کارتر» و «ریگان» شروع شد تا به امروز جز تغییر روش روسای جمهور آمریکا، هیچ تفاوتی بین هدف آن‌ها دیده نشده است و ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران را که بر مدار حق قرار دارد، یک خطر جدی برای ایدئولوژی منفعت مدار خود می‌دانند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر اخباری از سوی اروپایی‌ها مبنی بر برقرار بودن تحریم تسلیحاتی ایران پس از لغو زمان مشخص‌شده در پایان مهرماه، گفت: اروپایی‌ها مطرح می‌کنند که از برجام خارج نشده‌اند اما آن‌ها هر سازی را که آمریکا می‌زند با آن می‌رقصند ، که این نشان می‌دهد در عمل هیچ فرقی بین آن‌ها و آمریکاوجود ندارد.

وی بابیان اینکه در گیرودار بازی‌های سیاسی و مقصر دانستن یکدیگر از سوی مسوولان، اقتصاد عملاً رها می‌شود و زمینه برای جولان دادن عده‌ای دلال فراهم‌شده است، افزود: همه گروه‌ها و سلائق سیاسی بدانند، تاوان این بازی‌ها را فقط مردم می‌دهند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود به‌واسطه شرایط اقتصادی ایجادشده، آسیب‌های اجتماعی افزایش‌یافته است، تأکید کرد: قطعاً با ادامه این روند و گسترش آسیب های اجتماعی، گناه در جامعه فزونی پیدا خواهد کرد.

امام‌جمعه لارستان با توصیه به مسولان و سیاسیون برای حضور مستمر در مناطق محروم،خطاب به آنان یادآور شد: بعد از ۴۰ سال آمدید، رفتید، حرف زدید و شعار دادید ولی آن مناطق همچنان باقی است که روز قیامت باید برای همه این‌ها جواب داشته باشید و برای فرزندان آن‌ها که از عدالت اجتماعی بی‌بهره شده‌اند پاسخگو باشید.

وی بابیان اینکه برخی مسوولان در جلسات برای رفع مشکلات وعده میدهند اما پس از جلسه که پیگیری می‌شود پاسخ قانع کننده نمی‌دهد.

امام‌جمعه لارستان با تأکید بر اینکه سالهاست که مقام معظم رهبری توجه بر اقتصاد مقاومتی را فریاد می‌زنند و تاکید دارند، گفت: ایشان از همان سالها، این روزها را می‌دیدند که  سالیان متمادی شعارهای سال را تقویت اقتصاد تعیین کردند که متأسفانه به آن کم توجهی شده است.

وی با انتقاد از نظارت‌های مقطعی، بر لزوم نظارت مستمر دستگاه‌های مسوول بر بازار تأکید و اضافه کرد: در جلسات با مسوولان در سطح لارستان بر لزوم بستن بسترهای فسادزا و  امتیازدهی‌های خاص است، بارها تأکید کرده‌ام و اینکه نباید برای همراه سازی یک جریان خاص امتیازات ویژه داده شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین