جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

هویت دار کردن ۱۹ هزار راس دام سبک و سنگین در لارستان

مالکان دام زنده نسبت به ثبت و پلاک گذاری دام‌های خود اقدام کنند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما،مرکز فارس، محمدجواد مظفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان…

مالکان دام زنده نسبت به ثبت و پلاک گذاری دام‌های خود اقدام کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما،مرکز فارس، محمدجواد مظفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: در شش ماهه نخست امسال طرح هویت گذاری دام در بیش از ۸ هزار راس دام سبک و سنگین این شهرستان اجرایی شده است

وی افزود: بر اساس دستور العمل اجرایی هویت دار کردن دام کشور، اطلاعات کامل دام و دامداران در سامانه هویت گذاری دام ثبت و برای دام‌های سبک و سنگین یک بارکد ملی (پلاک) ۱۵رقمی صادر و نصب می‌شود، تصریح کرد: در فرآیند تولید و توزیع پلاک‌های دامی موارد امنیتی رعایت شده است.

محمدجواد مظفری با بیان اینکه جهت بیمه کردن دام نیز باید طرح هویت گذاری دام‌ها انجام شود، اضافه کرد: بدون نصب پلاک، هرگونه جابجائی و خرید و فروش دام، قاچاق محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان بیان کرد: همه مالکان دام زنده موظف هستند با مراجعه به تعاونی دامداران شهرستان لارستان نسبت به ثبت و پلاک گذاری دام‌های خود در سامانه پنجره واحد کشاورزی اقدام و تغییرات آن را به روز کنند.

هدف از اجرایی شدن این طرح، دستیابی به آمار واقعی دام، برنامه ریزی طرح‌های اصلاح نژادی، حذف هزینه‌های موازی شناسایی دام، استقرار نظام صحیح بهداشتی، افزایش سرعت ودقت در امر بیمه دام، تسهیل در توزیع نهاده ها، جلوگیری از قاچاق دام و تامین نیاز‌های صنعت دامپروری به واکسن و دارو است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین