پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

واردشدن 976 دوز واکسن به لارستان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه تاکنون ۹۷۶ دوز واکسن وارد لارستان شده است، گفت: ۴۲۶ دوز از مجموع واکسن‌های وارد شده به لارستان واکسن چینی و ۳۰۵…

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه تاکنون ۹۷۶ دوز واکسن وارد لارستان شده است، گفت: ۴۲۶ دوز از مجموع واکسن‌های وارد شده به لارستان واکسن چینی و ۳۰۵ دوز واکسن روسی بوده است.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر وحید یگانه در جلسه شورای اداری لارستان که در سالن اجتماعات شهید امامی برگزار شد، در سخنانی ضمن تقدیر از همکاری مردم و مسوولان با دانشکده علوم پزشکی لارستان طی سال ۹۹ در مقابله با کرونا، اظهار داشت: با توجه به تأکید مکرر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، در صورتی که دیدوبازدید‌های نوروزی رخ دهد، می‌تواند موج جدید کرونایی را به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر رعایت قرنطینه برای موارد مثبت کرونایی و همچنین انجام قرنطینه معکوس برای سالمندان، افزود: از چندی پیش رنگ‌بندی وضعیت کرونایی در مناطق زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان به صورت جزیره‌ای انجام شد تا بتوان براساس آن به شکل مطلوب‌تری به کنترل و مدیریت بیماری اقدام کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به فعال بودن مراکز درمانی شبانه‌روزی و همچنین فعالیت مراکز روزانه به صورت شیفت‌بندی شده در ایام تعطیلات نوروز، تصریح کرد: چندی پیش در شهرستان اوز و بخش جویم همزمان با پیک سوم کرونایی کشور شاهد قرمز شدن این مناطق بودیم که خوشبختانه با مدیریتی که صورت گرفته و همکاری مردم، تلفات کمی را در پی داشت.

این مسوول با ابراز خرسندی از همکاری مطلوب و اثرگذار مجموعه فرودگاه بین‌المللی لارستان و دانشکده علوم پزشکی لارستان در کنترل حجم بسیار مسافران وارد شده از سایر کشورها به ایران از طریق این فرودگاه، خاطر نشان کرد: در پی شناسایی به موقع یک مورد کرونای انگلیسی که از خارج کشور آمده بود، خوشبختانه موارد مثبت دیگری از کرونای انگلیسی در لارستان به ثبت نرسید.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست ۱۵ واکسن ویژه کادر درمان بخش کرونا بیمارستان مادر وارد لارستان شد و کار تزریق صورت گرفت، ادامه داد: در مرحله دوم نیز ۲۳۰ واکسن به دانشکده علوم پزشکی لارستان تحویل شد که آنهم به مجموعه بهداشتی، مراکز شبانه‌روزی، نیروهای نمونه‌گیر، تعدادی از کادر درمان بیمارستان‌های اوز، خنج، بیرم و لار، سرای سالمندان، بهزیستی و بنیاد شهید واکسینه شدند.

یگانه از واکسینه شدن تمامی سالمندان مستقر در خانه سالمندان لارستان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۹۷۶ دوز واکسن وارد لارستان شده که آخرین مرحله آن صبح امروز ۲۵ اسفندماه با ۷۳۱ دوز بوده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اذعان به اینکه ۴۲۶ دوز از مجموع واکسن‌های وارد شده به لارستان واکسن چینی و ۳۰۵ دوز واکسن روسی بوده است، یادآور شد: ۴۲۶ واکسن چینی فقط جهت بیمارستان خاص اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان اوز ۱۸ مورد مثبت، بالاده بیرم ۵، لار ۴، لطیفی ۲، کهنه و علی‌آباد هر کدام یک مورد، جویم ۴، لاغزان ۳ و خور ۲ مورد مثبت کرونایی گزارش شده است، گفت:  از شهروندان تقاضا می‌شود با توجه به ممنوع بودن برگزاری مراسم‌های جشن و عروسی، در صورت اضطرار فقط با حضور خانواده‌های درجه یک بدون جشن و مراسم برگزار شود.

یگانه اضافه کرد: در صورت رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات عید نوروز، به طور قطع پس از تعطیلات دچار مشکل نخواهیم شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین