جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر لارستان معرفی شد

در جلسه شورای امر به‌معروف و نهی از منکر لارستان که با حضور جمعی از مقامات استانی و شهرستانی تشکیل شد، دبیر ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر این شهرستان معرفی شد.

در جلسه شورای امر به‌معروف و نهی از منکر لارستان که با حضور جمعی از مقامات استانی و شهرستانی تشکیل شد، دبیر ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر این شهرستان معرفی شد.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از ایکنا، در جلسه شورای امر به‌معروف و نهی از منکر لارستان که با حضور جمعی از مقامات استانی و شهرستانی تشکیل شد،  حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی، امام‌جمعه موقت لار  با بیان تفاوت‌های حکومت دینی و حکومت سکولار، گفت: حکومت دینی اعمال حاکمیت صرف نیست بلکه از طریق اعمال حاکمیت، مردم به تکامل و کمال خواهند رسید اما در دنیای سکولار غرب دین به هیچ عنوان مد نظر حاکمان نبوده و مردم اگر اهل دین باشند یا نباشند دغدغه خاطری برای حکومت در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در حکومت دینی که حاکمیت دغدغه دین و تکامل مردم را دارد، نیاز به ابزارهایی در این زمینه است که یکی از آن‌ها امر به معروف و نهی از منکر است و به واسطه همین نظارت همگانی مردم به سمت کمال و نیکی‌ها سوق داده خواهند شد.
رمضانی با بیان شناخت معروف و منکر افزود: چیزهایی که عقل آنها را به رسمیت می شناسد معروف و چیزهایی که عقل آنها را به رسمیت نمی شناسد منکر است و آن چیزی که عقل منکر آن است نباید در جامعه ظهور و رواج پیدا کند.

امام‌جمعه موقت لار خاطرنشان کرد: باید فضای جامعه دینی شده و معروفات بصورت علنی توسعه پیدا کنند چراکه همین توسعه باعث ایجاد انگیزه در میان مردم است و اگر کسی بخواهد منکری را انجام دهد متوجه خواهد شد که نباید آن را در جامعه عملی کند.

رمضانی ادامه داد: نهی از منکر نباید بصورت تلخ بیان شود بلکه مردم باید با ظرافت و لطافت خاصی آن را انجام دهند و اگر کسی اصرار بر گناه داشت حاکمیت با اقتدار با متخلفین برخورد نماید. امام‌جمعه موقت لار افزود: اگر مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشند سرنوشت جامعه برعکس و دعای مردم اجابت نخواهد شد و در مقابل آن با اقامه این فریضه فراموش شده جوان های ما در فضای سالمی نفس خواهند کشید که به سمت پیشرفتی که رضایت خداوند و اولیاء الله در آن است قرار خواهند گرفت.

بنابر این گزارش، در ادامه سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: امام خمینی(ره) با انجام یک نهی از منکر بزرگ که همان نهی رژیم طاغوت و وابسته به ایادی ظلم و استکبار جهانی بود انقلاب اسلامی ایران را تشکیل داد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در نوروز امسال بزرگترین معروف را حفظ نظام اسلامی بیان کرده‌اند و افزود: راه ماندن این نظام و انقلاب عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که در قانون جدید تذکر لسانی وظیفه مردم و عمل به وظایف ضابطی وظیفه دولت و مراجع قضایی است.

یادآور می‌شود، در این جلسه امیر جاهدی با حکم نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز به‌عنوان دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر شهرستان لار منصوب شد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین