چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

انجمن ادبی “مهجور بریزی” رسما مجوز فعالیت گرفت

انجمن ادبی مهجور بریزی مجوز ثبت رسمی خود را از سامانه انجمن های ادبی دریافت نمود. به گزارش میلادلارستان فرهنگ ایران زمین دارای اصیل ترین اسطوره های شعر و ادب فارسی…

انجمن ادبی مهجور بریزی مجوز ثبت رسمی خود را از سامانه انجمن های ادبی دریافت نمود. به گزارش میلادلارستان فرهنگ ایران زمین دارای اصیل ترین اسطوره های شعر و ادب فارسی و غنی ترین آثار در این زمینه است. ادبیات و شعر در فرهنگ ایران ریشه دوانده و به هیچ عنوان دور از ذهن نیست که در اقصی نقاط این کشور، گروه‌های مردم نهاد مختلف در زمینه‌ی ادبیات و شعر فعالیت کنند.

 انجمن‌های ادبی گروه‌های فعالی هستند که با ایجاد فضایی مناسب به ترویج شعر و ادب می‌پردازند. تعداد انجمن‌های ادبی فعال در کشور بسیار زیاد است، اما همه‌ی این انجمن‌ها به ثبت نرسیده‌اند. ثبت‌ انجمن نیاز به سابقه و فعالیت مستمر دارد.

جنوب استان فارس یعنی مناطق لارستان، خنج، گراش و اوز نیز به مانند دیگر نقاط، گروه‌هایی را در خود می‌بیند که در حوزه‌ی شعر و ‌ادبیات فعالیت دارند، اما شاید بتوان گفت تعداد معدودی از آنها تاکنون به ثبت رسیده اند. در این میان  « انجمن ادبی مهجور بریزی»، یکی از اولین انجمن هایی است که با پیگیری فراوان در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ مجوز رسمی فعالیت خود را اخذ نمود.

گروه فرهنگی، ادبی، هنری صبای بریز که مدیریت این انجمن را بر عهده دارد با فعالیت و تلاش مستمر خود توانست در تاریخ ۲۵/ ۲/ ۱۴۰۰ مجوز ثبت رسمی این انجمن را از سامانه‌ی انجمن‌های ادبی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور فعالیت را اخذ نماید. بنابراین «انجمن ادبی مهجور بریزی» یکی از اولین انجمن ها و یا شاید بتوان گفت نخستین انجمن ادبی ثبت‌ شده‌ در لارستان، خنج، گراش و اوز محسوب می شود.

خبرنگار؛ سحر طاهری

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین