یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کاهش رعایت پروتکل‌ بهداشتی به زیر ۵۰ درصد در لارستان، خنج و اوز/اوج‌گیری تعداد بیماران بدحال+نقشه

معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در حال حاضر موجی از موارد بستری بیماران بدحال و همچنین تعدد موارد مرگ روزانه را خصوصاً در سنین پائین‌تر…

معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در حال حاضر موجی از موارد بستری بیماران بدحال و همچنین تعدد موارد مرگ روزانه را خصوصاً در سنین پائین‌تر شاهدیم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی، از روند ادامه‌دار موارد ابتلا و تثبیت انتقال بیماری در مناطق مختلف هر لارستان، خنج و اوز در یک ماه اخیر خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر موجی از موارد بستری بیماران بدحال و همچنین تعدد موارد مرگ روزانه را خصوصاً در سنین پائین‌تر شاهدیم.

وی افزود: در نقشه جدید کلیه مناطق خصوصا شهرستان های اوز و خنج به‌شدت درگیر بیماری شده و اکثر مناطق به مناطق بسیار پرخطر تغییر وضعیت داده که پیش‌بینی می‌شود درصورت عدم مداخله مناسب و پابرجا بودن وضعیت موجود، شاخص‌های بستری و مرگ در هفته‌های آینده به شدت افزایش یابد.

هاشمی تاکید کرد: از دلایل وضعیت موجود، می‌توان به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد، عدم توجه به هشدارهای اعلام شده درخصوص برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و برگزاری مراسمات با تعداد زیاد، عدم مداخله و برنامه‌ریزی جهت ایجاد محدودیت‌های متناسب توسط ارگان‌های مسئول و… اشاره نمود.

معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده اذعان داشت: بخش‌های مختلف بیمارستان‌های تحت پوشش تقریبا تکمیل است، تعداد بیماران بدحال به شدت رو به افزایش بوده و قطعا ادامه روند کنونی به دلیل عدم امکان مدیریت مناسب بیماران پرخطر، منجر به فاجعه جبران‌ناپذیری خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال تاکید کرد: واکسیناسیون همه روزه حتی روزهای تعطیل هم در حال انجام بوده و از هفته آینده گروه‌های شغلی پرخطر و بیماران دیابتی انسولینی و بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز برنامه‌ریزی و واکسینه خواهند شد.

هاشمی گفت: با توجه به شیوع بالای بیماری در همه مناطق زیر مجموعه مجددا از همه همشهریان عزیز عاجزانه تقاضا می‌شود به مدت حداقل دو هفته همه دورهمی‌ها و تجمعات را متوقف نموده و پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت زیاد اجرا کنند.

اعلام رنگ بندی مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان:

فوق قرمز: درز، لطیفی، کرمستج، براک، خور، لار، عمادشهر، بالاده، اوز، کهنه، کوره، بیدشهر، سده، خنج، آشنا، محمله، کورده خنج

قرمز: جویم، فیشور، بیغرد، دشتی، بیرم

نارنجی: هرمود، باغ، کورده، بریز، شرفویه، بنارویه، دهفیش، بلغان، هرم، سیف آباد

زرد: چاه نهر، دهکویه، کهنویه

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین