پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

نگاه مردم به انتخابات چگونه است؟

میلاد لارستان: در این دوره از انتخابات، حوزه انتخابیه شهرستانهای لارستان، خنج و گراش، سطح دیدگاهها به تناسب افراد ساکن در این شهرستانها متفاوت است.

میلاد لارستان: پس از کش و قوس های فراوان و مشخص شدن افراد تأیید و رد صلاحیت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین آغاز تبلیغات افراد تأیید صلاحیت شده از ۲۹ بهمن ماه، به تدریج صدای گام های روز اصلی انتخابات یعنی ۷ اسفندماه ۱۳۹۴ به گوش می رسد.

به همین دلیل مردم و بخصوص آنهایی که به نوعی به کاندیدایی خاص عِرق و علاقه دارند و به عبارت بهتر نامزد انتخاباتی خود را تعیین کرده اند، به هواداری از آنها مشغولند.

از میان هیاهوی فضای تبلیغات انتخاباتی برخی ها و یا به شکل کلی تر همه افراد جامعه به انتخابات دو دیدگاه را در نظر دارند: ۱٫ توجه به مباحث و عقاید احزاب و گروههای سیاسی کلان کشور ۲٫ دیدگاه منطقه ای و شهرستانی.

در این دوره از انتخابات، حوزه انتخابیه شهرستانهای لارستان، خنج و گراش، سطح دیدگاهها به تناسب افراد ساکن در این شهرستانها متفاوت است.

بنا به بررسی های میدانی و اجمالی صورت گرفته، در سه شهرستان این حوزه انتخابیه، آنچه در شهرستان لارستان و به ویژه شهر لار هر دو دیدگاه فوق یعنی سیاسی و منطقه ای وجود دارد و همین مهم باعث شده تا به لحاظ تعدد کاندیداها از سایر شهرستانهای این حوزه بیشتر باشد و از طرفی کنار آمدن این نامزدها با یکدیگر مشکل تر شود.

از طرفی در شهرستان گراش، بُعد دیدگاهی مردم و کاندیداها به مسئله منطقه ای معطوف شده تا به همین دلیل کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات، یکی پس از دیگری به نفع نامزدی خاص یا برای منافع شهرستانی خود را از عرصه انتخابات کنار بکشد!

در شهرستان خنج نیز، بنا به ارزیابی های صورت گرفته، کمتر به مسائل سیاسی پرداخته شده و در زمینه شهرستانی دیدگاه مردم این شهرستان در توجه به کاندیداهای لاری می چربد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین