چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

بازدید فرماندار ویژه لارستان از مزرعه گیاهان دارویی و باغ تحقیقاتی مرحوم حاج غلامحسین وفایی خوری

پیش بینی می شود سالیانه ۵۰۰ کیلو آویشن، ۱٫۵ تن مریم گلی و ۳ تن مرزنجوش از این مزرعه برداشت شود.

 به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ داریوش دهقان به همراه احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، اردشیر مکاری بخشدار مرکزی لارستان و روسای ادارات جهاد کشاورزی، امور آب و امور عشایر از مزرعه گیاهان دارویی و باغ تحقیقاتی مرحوم حاج غلامحسین وفایی خوری بالاتر از کرمستج در منطقه ۱۲ برکه بازدید کرد. در این مزرعه انواع نخیلات شامل پیارم(۵۳۴ نفر)، قصب(۴۵۰ نفر)، مجول(۱۴۰ نفر) و دیگر نخل ها(۱۴۰ نفر)، انواع مرکبات شامل لیمو خاکی(۲۳۰ اصله)، لیمو محلی(۳۰۰ اصله)، لیموشیرین(۱۷۰ اصله) انجیر(۶۰ اصله)، توت موزی(۶۰ اصله)، سپستان( ۱۰ اصله)، جفافه ( ۱۰ اصله) و دیگر مرکبات شامل پرتقال، نارنگی، نارنج و غیره(۲۴۹ اصله) و گیاهان دارویی شامل آویشن شیرازی در سطح  ۲٫۵ هکتار ، مرز نجوش در سطح یک سوم هکتار و مریم گلی در سطح دو سوم هکتار، گل محمدی(۹۰۰ اصله) و باغ انگور شامل یاقوتی(۲ هزار اصله)، سیدلس(۶۰۰ اصله) و فلیم(۷۰۰ اصله کشت شده است.

رضا دلیر، کارشناس کشاورزی این مزرعه تصریح کرد: پیش بینی می شود سالیانه ۵۰۰ کیلو آویشن،  ۱٫۵ تن مریم گلی و ۳ تن مرزنجوش از این مزرعه برداشت شود.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت مزرعه گیاهان دارویی و باغ تحقیقاتی مرحوم حاج غلامحسین وفایی خوری لارستان ۲۰ هکتار می باشد که بالاتر از روستای کرمستج و در منطقه ۱۲ برکه قرار دارد.  برای این مزرعه افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده که زمینه اشغال ۱۰ نفر بصورت مستقیم فراهم کرده است. 

وی این را هم گفت که این مزرعه مجهز به سیستم سم پاشی مرکزی، آبیاری قطره ای، باسکول ۶۰ تنی و پنل های خورشیدی برای تامین برق می باشد.

در پایان نیز مسائل و مشکلات این مزرعه در نشستی با حضور فرماندار و مسئولین ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین