جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 14 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

کریدور شمال جنوب می‌تواند دیپلماسی اقتصادی و سیاسی ایران را فعال کند

امام جمعه لار با اذعان به اینکه کریدور شمال جنوب می‌تواند دیپلماسی اقتصادی و سیاسی ایران را فعال کند، گفت: با احداث این شاهراه، عرصه برای شیطنت رژیم صهیونیستی تنگ…

امام جمعه لار با اذعان به اینکه کریدور شمال جنوب می‌تواند دیپلماسی اقتصادی و سیاسی ایران را فعال کند، گفت: با احداث این شاهراه، عرصه برای شیطنت رژیم صهیونیستی تنگ خواهد شد و علاوه برآن، یک منبع درآمد پایدار برای ایران با وجود تحریم‌ها به وجود می‌آورد چراکه مسیر را بسیار کوتاه می‌کند و هزینه‌ها را تا ۴۰ درصد پایین می‌آورد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، اظهار کرد: برای دهه کرامت برنامه‌های خوبی در لارستان به اجرا درمی‌آید.

وی با اشاره به امضاء توافقنامه راه‌آهن رشت-آستارا پس از ۱۳ سال، افزود: کریدور راه‌آهن شمال-جنوب از مهمترین شاهراه‌های ارتباطی محسوب می‌شود که به عنوان راه ارتباطی شماره ۹ میان سه کشور ایران، روسیه و هند به تصویب رسید و اروپا و کشورهای آسیای شرقی را به یکدیگر متصل می‌کند و ایران در قلب این شاهراه قرار دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با برشمردن مهمترین مزایای اجرای این طرح، تصریح کرد: برخی از کشورهای همسایه ایران، نظیر؛ قرقیزستان، افغانستان، ازبکستان و غیره که محصور در خشکی هستند، برای رسیدن به دریا باید از طریق ایران کالاهای خود را حمل کنند.

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه کریدور شمال جنوب می‌تواند دیپلماسی اقتصادی و سیاسی ایران را فعال کند، خاطر نشان کرد: با احداث این شاهراه، عرصه برای شیطنت رژیم صهیونیستی تنگ خواهد شد و علاوه برآن، یک منبع درآمد پایدار برای ایران با وجود تحریم‌ها به وجود می‌آورد چراکه مسیر را بسیار کوتاه می‌کند و هزینه‌ها را تا ۴۰ درصد پایین می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه با راه‌اندازی این مسیر ترانزیتی، سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای ایران درآمد در پی دارد، عنوان کرد: ظرفیت ترانزیت شمال جنوب ۳۰ میلیون‌ تُن در سال است اما در حال حاضر ایران فقط از ۲ میلیون تُن از این ظرفیت ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اثرات مثبت اجرای این طرح آن است که گردشگری رونق می‌یابد و از طرفی ایران را از فروش خام مواد معدنی نجات می‌دهد، ادامه داد: از این کریدور سالیانه ۲۵۰ میلیارد محصولات هندی، چینی و آسیای شرقی به مقصد اروپا صادر خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود سهم ایران از ترانزیت کالا ۴ درصد و تولید ۱۵ درصد باشد.

امام جمعه لار موقعیت جغرافیایی ایران را یکی از عوامل اصلی طمع‌ورزی دشمنان علیه ایران برشمرد و اضافه کرد: ایران در شاهراه مهم دنیا قرار دارد و همین موضوع موجب طمع ورزی دشمنان علیه کشورمان شده است.

وی سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت و گفت:‌ این اتفاق مهم در عملیات بیت‌المقدس، محاسبات دشمن ایران در جنگ تحمیلی را به هم ریخت و هم صحنه نبرد به نفع ایران تغییر وضعیت داد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “کریدور شمال جنوب می‌تواند دیپلماسی اقتصادی و سیاسی ایران را فعال کند”

  1. 2 گفت:

    وظیفه شما پیگیری امور مردم است مردم مسکن ویلایی می خواهند و حقشان است نه دوطبقه و نه چند طبقه این برج سازیهای صهیونیستی را متوقف کنید افزایش نسل منوط به تامین دار واسعه است نه لانه موش انبوه سازان

  2. کاسب بازار گفت:

    معمولا آبادی. وپیشرقت از طرف کانال وکرویدور غرب به شرق. در تمام دنیا صورت میگیرد نگاهی به منطقه خاورمیانه و کشورهایی که درحال پیشرفت هستند موید. وجود این گروید. است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین