سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

پس از انتخابات(7)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  ششمین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با جناب آقایان دکتر محمد هاشم درویشی از گراش و مهندس صادق لطافتی لاری مقیم تهران  پرداخته است.

۱) محمد هاشم درویشی_ دانشجوی دکترای تاریخ اسلام_ مدیر اسبق اسبق آموزش و پرورش گراش و مدرس دانشگاه
به اعتقاد این استاد دانشگاه سه حوزه راهبردی نماینده آتی  صنعت نفت و گاز و انرژی، جاذبه‌های توریستی و توریست درمانی و نهایتا فرآوری محصولات کشاورزی متناسب با اوضاع جوی و جغرافیایی منطقه می باشند.

دکتر درویشی بیان می دارد بر همین اساس یکی از برنامه های آتی نماینده مردم باید مبتنی بر توریست درمانی باشد. وجود ظرفیت‌های فراوان هوایی و ریلی (باکمی هزینه ) و ارتباط و و نزدیکی با حوزه زرخیز خلیج فارس و امکان ترغیب اساتید و بزرگان طب از اقصی نقاط کشور و وجود استعدادهای درخشان منطقه ای از طرفی و نیاز و رغبت جهان پیرامونی به حوزه درمانی ایران می تواند قطب گردشگری پزشکی را برای منطقه بوجود آورده و علاوه بر خلق بستری عظیم در عرصه درمان؛ اشتغال جانبی را نیز برای همشهریان فراهم سازد.

وی در ادامه  ساماندهی افاغنه را یکی دیگر از برنامه ها عنوان داشته و می گوید: بعضی حضور بیش از ۴۰ ساله افاغنه در کشور را تهدیدی اجتماعی برای مملکت دانسته در حالی که به نظر بنده نه تنها این موضوع تهدید نیست که فرصتی کم نظیر برای آبادانی کشور از طرفی و گسترش مبادلات مذهبی و فرهنگی و تمدنی یک ملت جدا افتاده از طرف دیگر می تواند باشد.

این دانشجوی دکتری تاریخ اسلام امکان اعطای اقامت رسمی و سازماندهی فرهنگی و مذهبی افاغنه را نیز پر اهمیت عنوان نموده که علاوه بر کسب درآمد پایدار برای کشور ظرفیت‌های کم نظیری در حوزه فرهنگی تمدنی برای هر دو کشور به ارمغان خواهد آورد

حوزه سوم مورد اشاره این فعال فرهنگی به عنوان پیشنهادبه نماینده آتی حوزه  کشاورزی است.  وی می افزاید: اگرچه منطقه به جهت آب و هوایی امکان چندانی برای کشاورزی ندارد لیکن وجود نخلستان‌های فراوانی که با چند بارش در طول سال ثمرات گرانقدری به بار می‌آورند وا فراوری محصولاتی چون خرما و کنار و عدم اجازه کشت محصولات تابستانی و دیگر محصولات آب بر؛ تحولی شگرف در عرصه محیط زیست منطقه را رقم خواهد زد.

وی در خصوص چهارمین برنامه پیشنهادی حوزه نفت و گاز را عنوان نموده و بیان می دارد: امکانات موجود نفت و گاز و سهولت احداث صنایع پایین دستی آن و قرار گرفتن در مسیر انتقال نفت و گاز موقعیت بسیار مناسبی را به صورت بالقوه برای استفاده از مواهب آن فراهم نموده است که می‌توان در کوتاه مدت ؛تحولی برق آسا و سریع را در منطقه رقم زد.  همچنین آسمان صاف و خالی از ابر در طول سال؛ امکان احداث نیروگاه های خورشیدی و صدور برق آن به کشورهای همسایه را نیز میسر می سازد.

درویشی  در پایان می گوید: توجه عالمانه نماینده ای مقتدر و مطالبه گر و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای و با عزمی بسیط و شایسته سالارانه می تواند به سرعت مواهب الهی و ثروت خدادادی را به منطقه گسیل داشته و رشد همه جانبه منطقه را رقم زند و در حقیقت هدف غایی همه انبیا و اولیا خداوند که تامین زندگی دنیوی و اخروی بشر است را محقق سازد.

۲) مهندس صادق لطافتی کارمند سابق وزارت نیرو – لاری مقیم تهران 

مهندس لطافتی که در حال حاضر ساکن تهران می باشد طی پیامی کوتاه در پاسخ به سوالات میلاد لارستان بیان می دارد، بزرگواران خصوصا جوانان با انگیزه و توانمند که در منطقه حضوردارند وشهر و زادگاه خود را با همه مشکلاتش ترک نکرده اند اولی تر به پاسخگویی بوده و  آگاه تر به مسائل و مشکلات منطقه و ارائه راهبرد و طرح می باشند.

وی در عین حال بیان می دارد  باتوجه به پتانسیل فراوان منطقه ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرق نیروهای تاثیر گذار، توسعه جاده های مواصلاتی و توسعه مراکز اموزش عالی خصوصا دانشگاه دولتی (علوم پزشکی ،فنی مهندسی وبازرگانی) برای تربیت نیروی انسانی توانمند، ماهر و آگاه با نیم نگاهی به صدور دانش فنی مدیریتی به کشورهای حوزه خلیج فارس و تلاش برای احیاء لارستان به عنوان قطب تجاری و بزرگان منطقه جنوب ایران میتواند اولویت اول دولت و نماینده مجلس باشد.

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین