سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
اندر احوال پارک سرداران کوی کهویه لار:

پارکی برای خانواده یا برای معتادان!

کوی سرداران شهید یا #محله_کهویه لار یکی از محلات کهن و باستانی شهر لار است که با مطالبه گری اهالی این محل در سال های گذشته در پی جبران کمبود…

کوی سرداران شهید یا #محله_کهویه لار یکی از محلات کهن و باستانی شهر لار است که با مطالبه گری اهالی این محل در سال های گذشته در پی جبران کمبود ها و کم توجهی ها مورد توجه ارگان ها و رسانه های مختلف قرار گرفت اما همچنان کمبود ها و مشکلات در این محل قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان ساخت پارک سرداران طی سالهای گذشته با همت شهرداری لار در این محله آغاز شده و در حال نهایی سازی است. اما هنوز بصورت رسمی افتتاح نشده، دستخوش استفاده های دیگر شده است.

متاسفانه کمتر شبی است که با حضور در این پارک خوش منظره، شاهد حضور دسته های اراذل و معتاد نباشید و عملا این پارک که در ابتدای ورودی لار از طرف لطیفی و جاده ی پر تردد بندرعباس است تبدیل به محیطی در قرق این قشر شده و عملا محیط را نامناسب برای حضور نوجوانان و خانواده ها و مسافران این مسیر برای اتراق و اندک استراحتی نموده است .

با توجه به کم برخوردار بودن محله و حضور نسل جوان و مستعد و پویا در این محله، نیاز به فعال تر شدن گروه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری و حمایت های ویژه از گروه های فعال در این محله بیشتر احساس می شود.

از سوی دیگر ادارات و ارگان های مرتبط برای کنترل و رفع معضل های اجتماعی این محله می توانند پیشنهادات زیر را در دستور کار قرار دهند:

۱. ورود نهاد های امنیتی و انتظامی و بخصوص نیروی محترم انتظامی جهت جمع آوری اراذل و معتاد ها از سطح این محله خصوصا محدوده ی پارک سرداران

۲. حضور فعال تر اورژانس اجتماعی و ارگان های مرتبط با رفع معضلات اجتماعی

۳. توجه به رفع فقر و استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه ها جهت ایجاد مشاغل خورد و خانگی، بیش از قبل

۴. ورود پایگاه ها و کانون های فرهنگی حاضر در این محله جهت مقابله ی فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در قالب تولید محتوای با این موضوع ( مانند تولید تئاتر و موسیقی کلیپ های کوتاه)

۵. حمایت از باشگاه ها ی فرهنگی ورزشی بیش از قبل و تاسیس مراکز ورزشی جدید

لازم به ذکر است تاکنون بخشی از این فعالیت ها صورت گرفته و نتیجه های مثبتی هم دربر داشته اما کافی به نظر نمیرسد و برای حصول نتیجه ی مطلوب نیاز به حمایت های بیشتر از سوی ارگان های دولتی و خیرین محترم و حضور فعال تر فعالان فرهنگی اجتماعی، احساس میشود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین