شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

یک موکب مشترک در کربلا برای لارستان احداث شود

    برای ارتقاء کیفیت خدمات به زائرین در ایام اربعین و حتی در طول سال، یک موکب مشترک برای لارستان در کربلا احداث شود. به گزارش میلاد لارستان، ایام…

 

 

برای ارتقاء کیفیت خدمات به زائرین در ایام اربعین و حتی در طول سال، یک موکب مشترک برای لارستان در کربلا احداث شود.

به گزارش میلاد لارستان، ایام اربعین، شوق زیارت حرم حضرت سیدالشهدا علیه السلام به اوج می‌رسد و سالیانه جمع کثیری از مردم خطه لارستان روانه کربلای معلی می‌شوند.

علاوه بر ایام اربعین حسینی، در طول سال نیز زائران زیادی بسوی حرم امام حسین علیه السلام رهسپار می‌شوند.

در ایام اربعین، براساس برنامه‌ریزی‌ها، لارستان نیز همچون سایر شهرهای ایران، با برپایی موکب های مردمی، میزبان عاشقان ثارالله در کربلا هستند‌.

در اربعین امسال، با اضافه شدن ۲ موکب جدید از طرف مردم لارستان، ۴ موکب فقط از شهر لار و مواکبی هم از طرف مردم سایر شهرها و روستاهای لارستان در کشور عراق دائر و خدمات ارزنده‌ای به زوار داده شد.

از دیدگاه نگارنده، هر چند به لحاظ کمی و آماری، افزایش تعداد مواکب ارزنده به نظر می‌رسد اما باید دید را وسیع‌تر کرد و در کنار کمّیت، به فکر ارتقاء کیفیت خدمات بود.

این موضوع را باید مدنظر قرار داد که، می‌بایست علاوه بر کسب تجربه از سالیان گذشته، به فکر رفع نواقص بود، از طرفی کمبودها را برطرف کرد و در راستای آسایش زائرین، کیفیت خدمات‌رسانی را بهبود بخشید.

در سفر اخیر معنوی اربعین، با مراجعه‌ای که به برخی از مواکب منسوب به لارستان داشتیم، تعدادی از زائرین معتقد بودند که کاش بجای چند موکب، طی سالیان گذشته تلاش بر تجمیع مواکب و ساخت یک موکب واحد و مشترک برای لارستان می‌شد.

این ایده از چند منظر درست به نظر می‌رسد؛ نخست آنکه از هزینه‌کِرد چند جانبه در چند موکب جلوگیری می‌شود و با تجمیع هزینه‌ها، قدرت مالی خدام حضرت سیدالشهدا علیه السلام افزایش می‌یابد. دوم آنکه نیازی نیست برای تجهیز موکب‌های جدید و قدیم، به طور مرتب وسایل خریداری کرد. سوم آنکه از ظرفیت خدام بهتر استفاده می‌شود. چهارم آنکه با ساخت ساختمان مجهز به سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی، آشپزخانه‌ای، استراحتگاهی و غیره، زائران در آسایش بیشتری هستند و دیگر نیازی نیست در محیط‌های باز یا زیر چادر اسکان داده شوند. پنجم اینکه تجهیز این موکب سریعتر انجام می‌شود. ششم آنکه وقتی یک فضای فیزیکی احداث شود، می‌توان علاوه بر ایام اربعین در تمام طول سال یک مکان دائمی در اختیار زائرین قرار داد.

حال پیشنهاد می‌شود که در راستای تسریع در اجرای این ایده، از همین گرماگرم فارغ شدن از برنامه اربعین امسال، با تشکیل جلسه‌ای متشکل از مدیران، هیات‌های اجرایی و خدام فعال و مشارکت‌کننده همه مواکب لارستان، نسبت به چکُش‌کاری، طرح‌ریزی، تعیین هیأت امناء، پیگیری امورات مرتبط اعم از خرید زمین، جمع‌آوری نذورات و غیره همفکری شود.

امید می‌رود در راستای ترویج فرهنگ حسینی و ارتقاء خدمات دهی به دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام بهترین تصمیم را بخاطر رضای خدا گرفت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین