سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اضافه شدن ۷ رشته در مقاطع ارشد و کارشناسی به دانشگاه دولتی لارستان

رییس مجتمع آموزش عالی لارستان با بیان اینکه امسال در مهرماه ۲۳۵ دانشجویِ جدید در این دانشگاه پذیرفته می شوند، گفت: امسال چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه…

رییس مجتمع آموزش عالی لارستان با بیان اینکه امسال در مهرماه ۲۳۵ دانشجویِ جدید در این دانشگاه پذیرفته می شوند، گفت: امسال چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع کارشناسی به رشته های مجتمع اضافه شده است.

عبدالکریم افروزه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار میلاد لارستان در مورد پذیرفته‌شدگانِ امسالِ این دانشگاه اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی لارستان از بهمن ماه ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز نموده و در مهرماه امسال ۲۱۰ دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی و ۳۵ دانشجو را در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش خواهد کرد.

رییس مجتمع آموزش عالی لارستان در مورد رشته های این مجتمع گفت : دانشگاه لار در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد که رشته های مقطع کارشناسی ارشد شامل پنج رشته مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی رباتیک، مهندسی برق و علوم شناختی می شود. وی افزود: در مقطع کارشناسی این مجتمع دارای ده رشته بوده که مجوز سه رشته آن جدیدا اخذ شده است. رشته های مقطع کارشناسی شامل یک رشته در بحث علوم انسانی ( پذیرش از طریق کنکور ریاضی، تجربی و علو انسانی) یعنی روانشناسی و ۹ رشته علوم ریاضی شامل مهندسی مکانیک، برق، شیمی، کامپیوتر، انرژی، ساخت و تولید، شهرسازی، صنایع و ایمنی در صنایع نفت و گاز می شود.

این عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی لارستان با بیان اینکه از بین بیش از پانصد دانشجوی حاضر در مجتمع حدود ۱۰ درصد آنها از افراد بومی منطقه هستند و عمده دانشجویان غیر بومی مجتمع از استان های فارس، هرمزگان و خوزستان پذیرش شده اند ادامه داد: از جمله امکانات حاضر در این مجتمع می توان به وجود آزمایشگاه ها و کارگاه های بروز، خوابگاه ملکی دختران، خوابگاه خودگردان پسران، زمین چمن مصنوعی، مرکز محاسبات سریع، باشگاه بدنسازی و …. اشاره کرد.

وی افزود : یکی دیگر از مزیت‌های این دانشگاه داشتن ۲۳ عضو هیئت علمی مجرب است که از دانشگاه های برتر داخلی و خارجی فارغ التحصیل شده اند.

افروزه با اظهار اینکه ما در مجتمع آموزش عالی لارستان به دنبال اهداف بلندمدت و کوتاه مدت هستیم که بتواند در کنار توسعه و رشد این دانشگاه شاهد پیشرفت لارستان نیز باشیم گفت: از جمله این اهداف می توان به توسعه تحصیلات تکمیلی و ارتقای مرکز به دانشگاه اشاره کرد.

این استاد دانشگاه لار عنوان داشت: باید گفت وجود یک دانشگاه در یک شهر علاوه بر اینکه از حیث علمی و فرهنگی می تواند موجب رشد و توسعه شهرستان شود و افراد فرهیخته را به جامعه معرفی نماید، یک دانشگاه در بحث اشتغالزایی نیز اهمیت فراوانی دارد بگونه ای که در حال حاضر بیش از پنجاه نیروی شرکتی، قراردادی و رسمی در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که در آینده با توسعه دانشگاه می تواند تعداد آنها نیز افزایش یابد.

رییس مجتمع آموزش عالی لارستان در خصوص تاثیر وجود دانشگاه در یک شهر توضیح داد: با وجود دانشگاه در یک شهر اول اینکه جوانان و متخصصین تحصیلکرده منطقه به شهرستان باز می گردند و همچنین دانشجویان لارستانی و اهل جنوب فارس دانشگاه لار را برای تحصیل خود انتخاب خواهند کرد تا بتوانند در کنار خانواده آسایش بیشتری نیز داشته باشند.

افروزه در پایان عنوان کرد: برای ایجاد زیرساخت های لازم جهت ارتقا به یک دانشگاه نیاز به همدلی و همکاری مسئولین شهرستان و همچنین کمک خیرین است تا با فراهم کردن ساختمان های ملکی ، تجهیزات و خوابگاه مورد نیاز در کنار افزایش تعداد عضو هیات علمی و رشته ها این مرکز به دانشگاه ارتقا یابد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین