یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

ابراز تأسف امام جمعه لار از مراودات اقتصادی کشورهای اسلامی مصر و امارات با اسرائیل

امام جمعه لار از مراودات اقتصادی کشورهای اسلامی مصر و امارات با اسرائیل و عدم حمایت از مردم مظلوم غزه گلایه کرد. به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در…

امام جمعه لار از مراودات اقتصادی کشورهای اسلامی مصر و امارات با اسرائیل و عدم حمایت از مردم مظلوم غزه گلایه کرد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب با اعضای کابینه دولت چهاردهم، با اشاره به اینکه ایشان اخذ رأی اعتماد کم‌سابقه کابینه دولت از مجلس شورای اسلامی را یک موفقیت بزرگ دانست و اظهار کرد: دولت شکل گرفته و وزرا مشخص شدند و اکنون نوبت به تلاش دولت محترم براساس اولویت‌ها و فوریت‌ها در حل مسائل جامعه است.

وی با طرح موضوعات مختلف از زبان کارشناسان بعنوان اولویت‌های ایران اسلامی، افزود: مهمترین اولویت، یافتن راهکار حل مشکلات اقتصادی، تحقق شعار سال و اندیشیدن تدابیر لازم برای جبران عقب‌ماندگی‌ها، ایجاد هماهنگی کامل در بدنه تیم اقتصادی دولت، مهار تورم، حل ناترازی‌های اقتصاد، ارتقا ارزش پول ملی و افزایش قدرت خرید مردم، وزرای کشور و اقتصادی دولت در انتخاب استانداران و مدیران کل دقت لازم داشته باشند.

امام جمعه لار با اذعان به اینکه انتظار آن است که دولت چهاردهم با اتکاء به داخل و برون نگری در چارچوپ اقتصاد مقاومتی به دنبال حل مشکلات باشد، تصریح کرد: براساس تجربیات سالیان گذشته امید به دیگران در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد ثمره آن بر همگان مشخص است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی به رأس کار آمده و الزاماتی دارد، خاطر نشان کرد: لازمه وفاق ملی التزام به محور وفاق یعنی تبعیت از رهبری، قانون اساسی و اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام اسلامی است و از طرفی در وفاق ملی سهم‌خواهی ممنوع بوده و ملاک شایسته‌سالاری متعهدانه باشد.

وی با تأکید بر اینکه شایسته‌سالاری در قبول مسئولیت‌ها مدنظر قرار بگیرد و شخص رئیس جمهور هم در این خصوص بیانات خوبی داشته است، ادامه داد: باید در کل کشور و استان‌ها عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم وفاق ملی را بعنوان پایان دوقطبی‌سازی و گروه‌بندی اعلام کرد و یادآور شد: باید خارج از صف‌بندی‌ها در خدمت به مردم متمرکز شد.

امام جمعه لار با اذعان به اینکه وفاق ملی همدلی و نزدیک شدن دل‌ها برای مسابقه خدمت است و باید از حاشیه‌ها فاصله گرفت، گفت: وفاق ملی یعنی استفاده از همه ظرفیت‌ها بدون توجه به گرایش سیاسی، قومی و مذهبی با شاخص تعهد و تخصص و انقلابی‌بودن، است.

وی با اشاره به اینکه وفاق ملی یعنی صادق‌بودن با مردم و همفکری و دست‌یافتن به بالاترین تفاهم با مردم است، افزود: دولتمردان بین مردم حضور داشته باشند و همانگونه که آقای رئیس جمهور در جمع اعضای هیأت دولت گفته است؛ رفتن بین مردم پوپولیست بودن نیست، بروید بین مردم.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه وفاق ملی آزمون تاب‌آوری ملی و بین‌المللی مسئولان است، تصریح کرد: مردم ایران در طول ۴۵ سال اخیر سطح تاب‌آٖوری خور را نشان داده‌اند و مسئولان هم باید سطح تاب‌آوری خود را نشان دهند و نگویند؛ نمی‌شود، نگذاشتند و باید این ادبیات از صحنه سیاسی کشور حذف شود.

امام جمعه لار با ابراز تأسف از شرایط بسیار سخت مردم غزه در ۱۰ ماهه گذشته زیر ظلم جنایت‌ها و تبعیض‌ها از سوی رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از سران کشورهای اسلامی بجای آنکه وارد این حلقه شوند و به مردم غزه کمک کنند، داخل حلقه خائنین شده‌اند و در حال کمک به دشمنان هستند که براساس رسانه «عرب پُست» در مطلبی نوشته است که؛ داده‌های دریایی کشتی‌ها در بنادر اسرائیل و مصر نشان می‌دهد بنادر دریایی مصر به مقصد اصلی بسیاری از کشتی‌ها باری تبدیل شده‌اند که مأموریت آنها عمدتا بر حمل‌ونقل دوره‌ای محموله از سرزمین‌های اشغالی در طول جنگ غزه متمرکز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمار مربوط به ۷ بندر شامل دو بندر اسرائیلی «حیفا و اشتود» و ۵ بندر مصری مُشرف به دریای مدیترانه این مطلب استفاده می‌شود که حجم مبادلات تجاری مصر و تل‌آویو به موازت ادامه جنگ علیه غزه و محاصره اقتصادی تمام عیار این باریکه به وسیله صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد که به ویرانی عظیم و قحطی مرگ‌بار با ۱۳۳ هزار کشته و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقود انجامیده است، ادامه داد: کشور مصر بجای انکه به کمک مردم مظلوم غزه بیاید، با خون مردم غزه معامله می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با ابراز تأسف از کمک‌های مخفیانه امارات متحده عربی به اسرائیل، خاطر نشان کرد: طی ۱۰ ماهه جنگ، ابوظبی به مهمترین شریک منطقه‌ای صهیونیست‌ها برای ایجاد کریدور تنفسی زمینی تبدیل شده است به طوریکه در بهمن‌ماه سال گذشته کانال ۱۳ اسرائیل گزارشی درباره راه‌اندازی یک کریدور زمینی بندر جبل‌علی در دبی در بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی متصل می‌کند، منتشر کرد و این کانال زمینی با عبور از عربستان سعودی و اردن به ایجاد گذرگاه جایگزین برای تجارت دریایی اسرائیل در دریای سرخ کمک کرد.

امام جمعه لار با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی امت اسلام، بیان کرد: زمانی دشمن، دشمنی می‌کند و انسان از دشمنی دشمن توقعی ندارد اما وقتی که افرادی در قالب رئیس جامعه اسلامی، بعنوان بخشی از پیکره امت اسلام، خیانتی می‌کنند، دردآور است.

وی سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) را تسلیت گفت و اضافه کرد: روز رحلت حضرت رسول(ص)، روز یتیم شدن امت اسلام است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ابراز تأسف امام جمعه لار از مراودات اقتصادی کشورهای اسلامی مصر و امارات با اسرائیل”

  1. لاری از قشر متوسط جامعه گفت:

    فعلا مهمترین مشکل مملکت ما گرانی. ومعیشت. مردم. ایران. است جوانان. بیکار وزندگی برای انها سخت. است واینده چندان برای. اقشار فقیر. وجوانان. روشن. نیست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین