چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

میزبانی ۲ موکب جدید از لارستان در شهرهای نجف و کربلا در اربعین امسال

در مراسم بزرگ اربعین سال ۱۴۰۳ تعداد ۲ موکب جدید از لارستان در شهرهای نجف و کربلا میزبان عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود. به گزارش میلاد لارستان، پیاده‌روی…

در مراسم بزرگ اربعین سال ۱۴۰۳ تعداد ۲ موکب جدید از لارستان در شهرهای نجف و کربلا میزبان عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود.

به گزارش میلاد لارستان، پیاده‌روی اربعین آیین و گردهمایی دینی است که از سوی مسلمانان شیعه و به‌صورت پیاده‌روی از مسیرهای منتهی به کربلا برای زیارت و جمع شدن همه آنها در چهلمین روز شهادت حسین بن علی سومین امام شیعیان در نبرد کربلا انجام می‌شود.

این مراسم بزرگ‌ترین اجتماع دینی جهان خوانده شده می‌شود و هرساله به شکلی باشکوه و بی‌نظیر مردم مسلمان بدون هیچ چشم داشتی تمام داشته‌های مادی خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و از مهمانان اربعین حسینی میزبانی می‌کنند.

مردم متدین ایران و به تبع آن لارستان نیز سعی کرده‌اند تا با برپایی مواکب در کشور عراق در این امر مهم و معنوی مشارکت داشته باشند.

در اربعین ۱۴۰۳ تعداد ۴ موکب؛ حضرت زینب کبری(س) در نجف مسیر طریق العلما با ۵۰ دقیقه پیاده روی مستقر در حسینیه طریق الجنت، موکب اربعین حسینی در کربلا سه راه قزوینیه، جنب هتل جواهر، موکب حب الحسین(ع) در مرقد حر حسینیه ابوعقیل و موکب بنت الحسین(ع) در حی العباس، در اربعین از طرف مردم لارستان خدمات ارائه دادند.

برای اطلاع از جزئیات خدمات و فعالیت‌های این مواکب، خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی با مسئولین این موکب‌ها انجام داده است که در نخستین قسمت، مصاحبه با عبدالکریم ناطقی مدیر اجرایی موکب مردمی زینب کبری س در نجف و اربعین حسینی(ع) را می‌خوانیم:

اربعین امسال با توجه به دو موکب قبلی لارستان دو موکب جدید که هر دو مکان فاقد امکانات اولیه بود و فرق داشت با آن دو موکب که زمینه فعالیت داشت ولی امام حسین(ع) کمک کرد و هردو آماده و جهت خدمات دهی به زائران اربعین حسینی ع و شروع به فعالیت شد.

الحمدالله خداوند این توفیق نصیب مردم لارستان شد تا به همت مردم همیشه در صحنه و تلاش تعدادی از خدمه با اینکه شروع آن ابتدا تا فراهم نمودن زمینه موکب سخت به نظر می رسید ولی به خوبی علاوه بر اسکان پذیرایی و با ایجاد ایستگاه صلواتی خدمات به زائران داده شد.

این دو موکب یکی در نجف مسیر پیاده‌روی پر آمد و رفت (طریق العلما) عمود ۴۴ و موکب بعدی در نزدیکی حرم امام حسین(ع) پشت خیمه گاه شارع قزوینیه روبروی فندق الفرات قرار داشت و فاصله تا حرم ۱۰ دقیقه بصورت پیاده‌روی، زائران از موکب مسافت طی می‌کردند.

به لحاظ نزدیکی تا حرم، همه زائرین از محل موکب راضی بودند اما تنها مشکل موکب اربعین حسینی(ع) لارستان در کربلا ،نبود موتور برق و ژنراتور بود که در هنگام رفتن برق با بی برقی روبرو می شدیم که این موضوع با مساعدت خیرین و دوستان اهلبیت ع در سال آینده مرتفع خواهد شد.

در موضوع مالی چون بنده خارج از ایران بودم و شروع فعالیت جمع آوری نذورات مردمی از ۱۵ محرم به بعد شروع شد و به اکثر جاهایی که مراجعه می کردیم بیان می داشتند در اختیار دیگر موکب ها قرار گرفته است. ولی باز هم امام حسین ع دست ما گرفت و با توجه به اینکه ما نمی توانستیم گوشت و مرغ و سیب زمینی و غیره با خود ببریم، الحمدالله با حداقل بدهی موفق شدیم پذیرای زائران اربعین حسینی باشیم.

موکب مردمی حضرت زینب س لارستان در نجف اشرف به مدت یک هفته از ۷ صفر و موکب مردمی اربعین حسینی لارستان در کربلا تا روز اربعین به زائران خدمات رفاهی در تمام زمینه ها داده شد و به نسبت ظرفیت موکب ها استقبال به عمل می آمد.

از استان های تهران، کرج، همدان، تبریز، گیلان، فارس، کردستان، اصفهان ،قزوین، قم و دیگر استان ها حضور داشتند و از اینکه اسکان به آنان داده شده بود رضایت خودشان اعلام می داشتند و تشکر می‌کردند.

تعدادی از تصویر برداران کانون مساجد کشور جهت تهیه تصویر و گزارش در محل موکب اربعین حسینی در کربلا که در آن موقع هم برق رفته بود، فیلمبرداری و گزارش تهیه کردند.

جهت کیفیت بهتر خدمات رفاهی در سال آینده پیگیری بعمل خواهد آمد و جهت رفع کمبود برق و حمام تلاش خواهیم کرد.

بنده نسبت به تجمیع موکب ها در فضای بزرگتر با بهترین خدمات در تمام زمینه های فرهنگی هنری، آموزشی و مراسمات مذهبی موافق هستم.

موکب ما در مسیر پر آمد و رفت زیاد زائران قرار داشت و نزدیک ترین موکب به حرم بود که در انتقال کامیون لوازم و وسایل به موکب به سختی صورت می گرفت.

در پایان از همه دست اندرکاران ، آشپزها و خدمه ها و اعضای هیئت امناء که در برگزاری و راه اندازی و تمام کسانی که از شهر و روستا همراهی و همکاری کردند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین