جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اجرای شبکه فیبر نوری با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان در شهر لار

  شهردار لار گفت: شرکت انتقال داده های آسیاتک که مجری طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری FTTH در شهر لار است و اجرای این طرح را از چند ماه…

 

شهردار لار گفت: شرکت انتقال داده های آسیاتک که مجری طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری FTTH در شهر لار است و اجرای این طرح را از چند ماه گذشته در این شهر آغاز کرده است، برابر تعهدات خود در برابر شهرداری لار، بهسازی حفاری های حاصل از اجرای این طرح را از چند روز گذشته آغاز کرده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ اصغر فرودی افزود: با توجه به اهمیت ارتباطات در دنیای کنونی و انتقال اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن و با پیگیری های فرمانداری لارستان و شهرداری لار، اجرای پروژه طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری FTTH با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان و با میزان حفاری حدود ۱۲۵ کیلومتر از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط شرکت انتقال داده های آسیاتک در شهر لار آغاز شد.

شهردار لار؛ توسعه ارتباطات ثابت، دسترسی به اینترنت پرسرعت و جدیدترین فناوری های ارتباطی بر بستر فیبر نوری را از مهمترین هدف این پروژه دانست و گفت: کلیه منازل و کسب و کارها، مدارس و ادارات شهر لار از این تکنولوژی بهره مند می شوند.

این مدیر شهری افزود: شرکت انتقال داده های آسیاتک که مجری طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری FTTH در شهر لار است، در شروع عقد قرارداد با شهرداری با توجه به میزان برآورد خسارت به معابر شهری در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیارد تومان را به حساب این مجموعه واریز نموده و همچنین متعهد می شود برابر مقررات، حفاری های حصال از این طرح را بهسازی نماید.

فرودی ادامه داد: اجرای این طرح از چند ماه گذشته در شهر لار آغاز و بخش زیادی از معابر شهری حفاری شد، ولی با توجه عدم انجام تعهد در خصوص بهسازی معابر و همچنین نارضایتی شهروندان از این موضوع، از همان ابتدای کار در چندین نوبت و به طور قانونی ادامه انجام پروژه از سوی شهرداری لار متوقف شد.

اصغر فرودی شهردار لار با بیان اینکه شرکت انتقال داده های آسیاتک از چند روز گذشته به تعهدات خود عمل نموده و نسب به بهسازی و ترمیم حفاری ها اقدام کرده است، افزود: در حال حاضر ادامه اجرای طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری FTTH در شهر لار در حال انجام است.

در کابل فیبر نوری بدلیل استفاده از تکنولوژی نور در انتقال دیتا و همچنین بستر مناسب، پهنای باند بسیار بالاتر از کابل های مسی در اختیار کاربر قرار می گیرد. در FTTH فیبر از یک نقطه مرکزی مستقیما به ساختمان های آپارتمانی (منزل شخصی) و یا اداری برای ارائه دسترسی به اینترنت پر سرعت کشیده می‌شود.

در این مدل شبکه فیبرنوری به طور چشمگیری سرعت اتصال کاربران در مقایسه با فناوری های قدیمی مسی که در بیشتر مکان ها استفاده می‌شود، بالا می‌رود. FTTH سرعت اتصال حداقل ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (( Mbps) افزایش می دهد. این سرعت ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سریعتر از یک مودم کابلی معمولی یا اتصالات DSL است.

قابلیت اطمینان و امنیت بالا، ارائه اینترنت با سرعت بالا (با حداقل سرعت ۱۰۰ Mbps) و انتقال صوت تصویر با کیفیت بالا، سیستم مدیریت شهری هوشمند و نظارت تصویری در سطح شهر با کیفیت بالا، دورا پزشکی (پزشکی از راه دور)، بازی های آنلاین، اینترنت اشیا و کنترل و…، ارائه سرویس های مانیتورینگ و حفاظتی، دوربین های مدار بسته و انتقال تصویر و ایجاد شبکه پایدار با هزینه نگهداری کمتر نسبت به شبکه کابل مسی و وایرلس از مزایای این طرح ملی است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین