دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

نازیبایی که می‌تواند زیبا باشد!!+عکس

    ورودی شهر لار در قسمت خیابان فاطمیه نیاز به توجه متولیان مربوطه دارد و می‌بایست شکل نازیبای آن را با اقدام فوری، به زیبایی تبدیل کرد. به گزارش…

 

 

ورودی شهر لار در قسمت خیابان فاطمیه نیاز به توجه متولیان مربوطه دارد و می‌بایست شکل نازیبای آن را با اقدام فوری، به زیبایی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، خیابان فاطمیه، یکی از خیابانهای عبوری از وسط بافت تاریخی و فرسوده است که در ورودی از سمت جهرم و شیراز قرار گرفته است.

خیابان فاطمیه از پل روبروی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام شروع می‌شود و تا میدان مدرس امتداد دارد.

این خیابان بدلیل همجواری با آستان مقدس امامزاده میر علی بن الحسین علیه السلام بنام خیابان امامزاده نیز شناخته می‌شود.

از عمر احداث خیابان فاطمیه حدود ۱۰ سال می‌گذرد. به جهت آنکه این خیابان در راستای کاهش بار ترافیکی خیابان مدرس شمالی ساخته شده است، این مهم از مزیت‌های مثبت خیابان فاطمیه است.

خیابان فاطمیه، پس از تملک منازل مسکونی که اغلب آن تاریخی بوده، ساخته شده است و هم‌اکنون نیز آثار آن در جوار این خیابان قابل مشاهده است.

این خیابان به سبب آنکه در ورودی شهر قرار دارد و از طرفی کاهنده ترافیک سایر مسیرهاست، روزانه محل تردد همشهریان و مسافران است که همین موضوع اهمیت زیباسازی این خیابان را دوچندان می‌کند.

همانگونه که گفته شد، خیابان فاطمیه لار در میانه بافت فرسوده احداث شده و به همین سبب، خرابی‌های ناشی از حوادث طبیعی و انسانی، ظاهری بسیار نازیبا دارد و موجب تأثیر ذهنی منفی از بافت مسکونی شهر لار به ویژه در ذهن تازه‌واردها ایجاد می‌کند.

هرچند، چندین سال قبل، بخش کمی از این خیابان با دیواره سنگی، جداره‌سازی شده اما این اقدام ناقص بوده و تداوم نداشته است.

از دیدگاه نگارنده، حداقل کار ممکن برای بهسازی و زیباسازی قسمت همجوار با خیابان فاطمیه، جداره‌سازی، نورپردازی، کاشت درخت و غیره با یک طراحی سنتی و بومی، به منظور پوشش نازیبایی ها و ایجاد محیطی چشم‌نواز است.

طرح‌ریزی، پیگیری و اجرای چنین کارهایی نیاز به اراده و همت ادارات میراث فرهنگی، راه‌وشهرسازی، شورا و شهرداری، بعنوان اعضای اصلی ستاد بازآفرینی شهری است و می‌بایست فرماندار لارستان در جایگاه ریاست این ستاد، اهتمام جدی‌تری ایشان است.

زیبایی شهر، اولویت مسئولان ما باشد.

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین