شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سرمایه‌گذاران خارجی در راه لارستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس در گفتگو با روزنامه عصر مردم مطرح کرد: سرمایه گذاری خارجی استان در پنج ماهه نخست سال جاری رشد ۴۵ درصدی داشته است….

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس در گفتگو با روزنامه عصر مردم مطرح کرد: سرمایه گذاری خارجی استان در پنج ماهه نخست سال جاری رشد ۴۵ درصدی داشته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس؛ ایوب فرامرزی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در گفتگو با روزنامه عصر مردم با اشاره به ابعاد سرمایه گذاری خارجی در استان فارس اظهار کرد: در یکسال گذشته برای ۱۴ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۳۲ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری اخذ شده است که از این میزان تعداد ۳ مجوز به ارزش ۷۸ میلیون دلار مربوط به ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ بوده است که نسبت به آمار سرمایه گذاری مصوب سال ۱۴۰۲ (معادل ۵۴ میلیون دلار) ۴۵ درصد رشد داشته است. همچنین اخذ مجوز سرمایه گذاری برای ۷ طرح به ارزش ۵۴ میلیون دلار در دستور کار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قرار دارد.

فرامرزی با بیان اینکه در سالهای اخیر (۱۴۰۰ تا کنون)، بالغ بر ۵۰ درصد از تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی استان مربوط به اجرای پروژه در بخش صنعت بوده است عنوان کرد: پس از آن بخش ساختمان با ۲۰درصد و بخش خدمات شامل طرح‌های گردشگری و بهداشت و درمان با ۱۱ درصد در جایگاه های بعدی قرار داشته اند. بخش های کشاورزی و انرژی‌های نو نیز حدود ۸ درصد از طرح های سرمایه گذاری خارجی استان را به خود اختصاص داده است که طرح های سرمایه گذاری خارجی یکسال اخیر استان در شهرستان های شیراز، لارستان، کازرون، فیروزآباد، بیضا، قیرو کارزین و جویم اجرا خواهند شد.

وی همچنین به پروژه های سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده مربوط به مجوزهای یک سال اخیر شامل چند پروژه در حوزه تولید ماشین آلات راه سازی و معدنی، تولید مقره های برق، تولید کابینت و درب چوبی، تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اشاره کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس در این مصاحبه افزود: فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاری بسیار ساده می باشد و تنها پیش نیاز اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی، دارا بودن مجوز اولیه فعالیت شامل جواز تاسیس یا موافقت اصولی از دستگاه متولی است. تمامی فرآیند اعم از هماهنگی صدور مجوزهای مورد نیاز، ثبت شرکت، تکمیل فرم درخواست و مدارک و مستندات مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، ارسال درخواستها به سازمان سرمایه گذاری، ورود سرمایه خارجی و … با همکاری مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان پیگیری و انجام می شود.

فرامرزی درخصوص عواملی که مانع جذب بیشتر سرمایه‌گذاری می‌شود گفت: همانطور که انتظار می رود محدودیت نقل و انتقالات سرمایه نقدی ناشی از تحریم های بین المللی بزرگترین مانع ورود سرمایه خارجی به کشور محسوب می شود. در کنار این موضوع بروکراسی پیچیده اداری، طولانی بودن فرآیندهای واگذاری زمین، خشکسالی های پیاپی استان و مشکلات تخصیص آب برای اجرای طرح های سرمایه‌گذاری نقش مهمی در ایجاد دلسردی برای سرمایه گذاران خارجی دارد که البته مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، با بهره گیری از حضور نمایندگان ۱۵ دستگاه های اجرایی صادرکننده مجوزهای فعالیت و برگزاری جلسات پنجره واحد سرمایه گذاری، خدمات موثری را در راستای تسهیل و تسریع فرآیندهای صدور مجوزهای فعالیت و حل و فصل مشکلات اجرایی به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی ارائه می کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین