دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هفته دولت هم گذشت و پروژه کتابخانه مرکزی لارستان افتتاح نشد، اداره کل راه و شهرسازی گزارش دهد

هفته دولت هم گذشت و پروژه کتابخانه مرکزی لارستان افتتاح نشد، اداره کل راه و شهرسازی گزارش دهد پروژه کتابخانه مرکزی لارستان که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده، با مشکلات…

هفته دولت هم گذشت و پروژه کتابخانه مرکزی لارستان افتتاح نشد، اداره کل راه و شهرسازی گزارش دهد

پروژه کتابخانه مرکزی لارستان که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده، با مشکلات و تأخیرهای متعددی روبه‌رو بوده است. در آغاز، تنها ۳ میلیارد ریال اعتبار برای شروع کار تزریق شد، اما از سال ۱۳۹۱ روند ساخت به شدت متوقف و با کندی پیش رفت. این پروژه که به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی لارستان شناخته می‌شود، همواره از مطالبات مردم این منطقه بوده است، اما کمبود اعتبارات و عدم تخصیص به موقع منابع مالی، روند پیشرفت آن را به تعویق انداخته است.

به گزارش میلاد لارستان در تاریخ ۷ آبان ۱۴۰۲، معتمدیان معاون وقت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن تقدیر از پیگیری‌های فرماندار لارستان برای تسریع در اتمام ساختمان کتابخانه مرکزی  با بیان اینکه این پروژه در طول این مدت دست‌خوش فراز و نشیب‌های زیادی بوده، تصریح کرد: اکنون این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی همچنین ابراز آن زمان اعلام کرد که احتمال اتمام پروژه در سال جاری کم است و انتظار می‌رود که با تجهیزات کامل در نیمه دوم سال آینده آماده افتتاح شود.

چندماه بعد در تاریخ ۷ دی ۱۴۰۲، موضوع پروژه کتابخانه مرکزی لار به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی استاندار فارس و دیگر مسئولان مطرح شد. در جلسه‌ای با حضور استاندار و پیمانکار طرح، تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار مصوب شد و بیان شد که امید می رود این کتابخانه که یکی از بزرگترین کتابخانه‌ها در جنوب کشور است، تا ۶ ماهه اول سال آینده تجهیز شود.

در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، اما محسن پاپری زارعی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، از پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه کتابخانه لار خبر داده و اعلام کرد که برای این طرح ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده و قرار است طی یک تا دو هفته آینده با انتخاب پیمانکار، فعالیت‌های آن با جدیت پیگیری شود تا در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد. وی در آن زمان بیان داشته بود که امید است این پروژه به عنوان یکی از پروژه های افتتاحی هفته  دولت لارستان باشد.

با وجود این پیشرفت‌ها، چالش‌های گذشته و تأخیرهای مکرر همچنان اتمام پروژه با تاخیر همراه است و افتتاح کتابخانه مذکور در لیست پروژه های هفته دولت نیز مشاهده نگردید.

 پروژه کتابخانه مرکزی لارستان که به عنوان بزرگترین پروژه کتابخانه‌ای استان فارس معرفی شده، همچنان در انتظار اتمام و بهره‌برداری قرار دارد و عدم تخصیص به موقع اعتبارات و مشکلات مدیریتی، آینده این پروژه را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

لازم است اداره کل راه و شهرسازی لارستان به عنوان متولی در این خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه را اعلام نماید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین