چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
رئیس اداره بهزیستی لارستان خبر داد

نحوه موافقت با فرزندپذیری زوجین نابارور

میلاد لارستان: رئیس اداره بهزیستی لارستان گفت: زوجینی که پنج سال یا بیشتر از تاریخ ازدواج آنان گذشته و ناباروری هر دو یا یکی از آن‌ها توسط پزشک معالج محرز شده است می‌توانند برای فرزندپذیری به اداره بهزیستی مراجعه کنند.

رئیس اداره بهزیستی لارستان گفت: زوجینی که پنج سال یا بیشتر از تاریخ ازدواج آنان گذشته و ناباروری هر دو یا یکی از آن‌ها توسط پزشک معالج محرز شده است می‌توانند برای فرزندپذیری به اداره بهزیستی مراجعه کنند.

علیرضا بال افکن در گفت و گو با میلاد لارستان  با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه امور اجتماعی بحث فرزند خواندگی است، اظهار داشت: در این راستا زوجینی که ۵ سال یا بیشتر از تاریخ ازدواج آنان گذشته و ناباروری هر دو یا یکی از آنها توسط پزشک معالج محرز شده می توانند برای فرزندپذیری به اداره بهزیستی مراجعه کنند.

وی افزود: برای این امر شرایط سنی، اقتصادی، مدرک تحصیلی، تربیتی و فرهنگی برای پدر خوانده و مادر خوانده طبق دستورالعمل الزامی است و پس از مراجعه به بهزیستی و تشکیل پرونده بایستی زوجین در جلسات مشاوره شرکت و پس از تائید صلاحیت هر دو جهت قرار گرفتن در نوبت فرزندپذیری پرونده آنان به استان ارسال می شود.

رئیس اداره بهزیستی لارستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۳۶ پایگاه CB در شهرستان لارستان فعالیت می کنند، تصریح کرد: این پایگاهها وظیفه آگاهسازی و پیشگیری از معلولیت ها را اجرا می کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: سه مرکز سلامت روان محلی نیز در اجرای این برنامه همکاری دارند و این طرح با همکاری نهضت سواد آموزی ویژه سواد آموزان برگزار می شود.

بال افکن با بیان اینکه در سال ۹۴ تعداد ۵ هزار و ۷۹۲ نفر از در لارستان آموزش پیشگیری از معلولیتها را فراگرفته اند، ادامه داد: زوج هایی که قصد ازدواج و باروری دارند یا در بین اعضای خانواده فرد معلول دارند لازم است از خدمات مشاوره ای بهره مند شوند.

رئیس اداره بهزیستی لارستان با اشاره به اینکه درلارستان تعداد دو مرکز نگهداری تحت نظارت اداره بهزیستی فعالیت دارند، تصریح کرد: سرای جهاندیدگان مهر با تعداد ۷۱ سالمند از نقاط مختلف کشور و مرکز نگهداری معلولین ذهنی دختر بالای ۱۴ سال با ظرفیت ۶۰ نفر خدمات توانبخشی و نگهداری شبانه روزی را ارائه می کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین