جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آغاز کوچ زنبورداران مناطق سردسیر به شهرستان خنج

میلاد لارستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: زنبورداران مناطق سردسیری شمال استان فارس و استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد کوچ خود را به این شهرستان گرمسیری آغاز کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: زنبورداران مناطق سردسیری شمال استان فارس و استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد کوچ خود را به این شهرستان گرمسیری آغاز کردند.

به گزارش میلاد لارستان؛ بستان اسلامی، در گفت و گو با ایرنا افزود: کوچ زنبورداران مناطق یاد شده همه ساله از نیمه دوم شهریور آغاز می شود و تا اوایل آبان ادامه دارد و بازگشت آنها نیز از اوایل اردیبهشت شروع می شود.

وی بیان کرد: از نیمه دوم شهریورماه جاری تا کنون ۲۵۰ زنبوردار با ۷۰ هزار کلنی زنبور عسل به شهرستان خنج کوچ کرده اند و پیش بینی می شود تا اوایل آبان ۹۵ شمار این زنبورداران به بیش از ۳۰۰ نفر و تعداد کلنی های زنبور عسل آنها به ۱۲۰ هزار کلنی برسد.

اسلامی ادامه داد: پارسال ۳۵۰ زنبوردار با یک هزار کلنی زنبور عسل از مناطق سردسیری شمال استان فارس و سه استان نام برده به شهرستان خنج کوچ کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: آب و هوای مناسب شهرستان خنج، وجود گیاهان مختلف شهد دار و جنگل های کُنار از جمله علت هایی است که زنبورداران همه ساله به این منطقه کوچ می کنند.

اسلامی افزود: پیش بینی می شود در پاییز امسال بیش از ۲۵۰ تن عسل کُنار در شهرستان خنج برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از کشور عرضه شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین