سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سرانه مساجد کشور افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور گفت: تصویب این طرح سبب می‌شود که مساجد موجود کارایی بیشتری نسبت به…

جعفرپور نماینده لارستانعضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور گفت: تصویب این طرح سبب می‌شود که مساجد موجود کارایی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و سرانه مساجد کشور افزایش یابد.

جمشید جعفرپور، با اشاره به طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور اظهار داشت: « این طرح پس از تصویب بودجه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد».

وی هدف از این طرح را ساماندهی بیشتر مساجد عنوان کرد و گفت: « انتظار می‌رود با تصویب این طرح مساجد موجود کارایی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و سرانه مساجد کشور افزایش یابد».

 نماینده مردم لارستان، خنج و گراش با بیان اینکه وضعیت فارس از لحاظ سرانه مساجد مانند وضعیت عمومی کشور است، افزود: « اگر این طرح به طور کامل در صحن تصویب شود، توسعه مساجد را در تمام کشور شاهد هستیم».

 یکی از وظایف اساسی جمهوری اسلامی ایران حمایت از مساجد و توسعه تربیت دینی و اسلامی است اما این موضوع متولی مشخصی نداشته که همین امر سبب اقدامات موازی و متداخل در بسیاری از موارد شده است. بنابراین کمیسیون فرهنگی مجلس طرح مذکور را پس از بررسی به مجلس پیشنهاد داده است.

 تشکیل معاونت امور مساجد در سازمان اوقاف و تغییر نام سازمان اوقاف و امور خیریه به سازمان اوقاف، مساجد و امور خیریه از مواد اصلی این طرح است.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور گفت: تصویب این طرح سبب می‌شود که مساجد موجود کارایی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و سرانه مساجد کشور افزایش یابد.معاونت مذکور موظف است با پژوهش مستمر و پس از تبیین شاخص‌های جمعیتی مربوط و براساس پراکندگی جمعیت شهرها و روستاهای کشور، مساجد و نمازخانه‌های مورد نیاز و مساحت آنها را تعیین کرده و جانمایی و احداث مساجد را پیگیری کند.

 طرح‌هایی که این معاونت ارائه می‌دهد باید دارای تنوع باشد و شاخصه‌های معماری ایرانی – اسلامی در آن رعایت شود البته لازم به ذکر است که احکام این قانون نافی وظایف دستگاه‌های اجرائی و هیئت امنای مساجد نیست.

 این طرح در تاریخ یک خرداد سال ۹۲ به امضای اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس رسیده و برای بررسی به مجلس تقدیم شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین