سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

خطر انقراض در کمین گونه های حفاظت شده در “هرمود” لارستان

 میلاد لارستان: رئیس اداره محیط زیست لارستان با هشدار نسبت به در معرض انقراض بودن گونه هایی مثل پرنده “هوبره” و “قوچ لارستان”، گفت: متأسفانه به دلیل کاهش شدید بارندگی…

 رئیس اداره محیط زیست لارستانمیلاد لارستان: رئیس اداره محیط زیست لارستان با هشدار نسبت به در معرض انقراض بودن گونه هایی مثل پرنده “هوبره” و “قوچ لارستان”، گفت: متأسفانه به دلیل کاهش شدید بارندگی در منطقه لارستان، امکان انقراض و کوچ این گونه های باارزش در منطقه لارستان وجود دارد.

خدانظر انصاری در گفتگو با میلاد لارستان، اظهار داشت: روز سوم مارس (۱۲ اسفند) که به عنوان روز جهانی حیات وحش نامگذاری شده ، فرصتی ارزشمند برای ترمیم دیدگاه تخریبگرانه به حیات وحش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: روزجهانی حیات وحش تاکید مجددی است بر ارزش های ذاتی حیات وحش ونقش متنوع آنهاشامل ارزش اکولوژیکی، ژنتیکی، آموزشی، علمی،اقتصادی، اجتماعی، زیبایی شناسی و فرهنگی برای توسعه پایدار و رفاه انسانی است.

رئیس اداره محیط زیست لارستان ، روز جهانی حیات وحش را فرصتی مناسب برای نکوداشت گونه های متنوع جانوری جهان،افزایش آگاهی در باره منافع بی شمار حیات وحش برای مردم و لزوم اقدام پرشتاب در زمینه مبارزه علیه اقدامات تهدید کننده حیات وحش ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده “هرمود” لارستان، با ۲۰۷ هزار هکتار مساحت، از مناطق حفاظت شده مهم کشور به شمار می رود، تصریح کرد: مهمترین گونه حفاظت شده در این منطقه، “قوچ لارستان” می باشد که گونه ای منحصر به فرد است و دارای شهرتی جهانی است.

رئیس اداره محیط زیست لارستان با هشدار نسبت به در معرض انقراض بودن گونه هایی مثل پرنده “هوبره” که حفاظت شده جهانی است، اضافه کرد: خوشبختانه طبق سرشماری های صورت گرفته، تعداد قوچ های معروف به “قوچ لارستان” حدود ۲۵ درصد افزایش داشته اند، اما متأسفانه به دلیل کاهش شدید بارندگی در منطقه لارستان، امکان کوچ این گونه از منطقه لارستان وجود دارد.

وی با ابراز نگرانی برای درپیش بودن سالی سخت برای حیات وحش، گفت: با تعبیه چند آبشخور و آب رسانی به منطقه و تلاش مأموران محیط بان در حفاظت از گونه های حیات وحش، امیدواریم این گونه ها محافظت و حراست شود.

انصاری مهمترین چالش های مناطق حفاظت شده لارستان را خشکسالی عنوان و تصریح کرد: متأسفانه در سال زراعی جاری، تاکنون هیچگونه بارندگی در مناطق فوق، صورت نگرفته است.

در بیستم دسامبر سال ۲۰۱۳ در شصت و هشتمین نشست عمومی سازمان ملل متحد ، سوم مارس (۱۲ اسفند) معاهده منع تجارت گونه های در حال انقراض منعقد و این روز به عنوان روز جهانی حیات وحش نامگذاری شد.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین