سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سفر سرمایه گذاران اروپایی به فارس+یک یادآوری

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه روابط خارجی و بهبود شرایط، ظرف شش…

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه روابط خارجی و بهبود شرایط، ظرف شش ماه آینده شاهد حضور سرمایه گذاران

اروپایی در کشور و استان فارس خواهیم بود.  فریدون فرقانی، در حاشیه دیدار با هیات بازرگانی کشور ایتالیا در شیراز افزود: این هیات برای دومین بار به شیراز و فارس سفر کرده و در این سفر مباحثی که در گذشته در زمینه راه اندازی کارخانه تراکتورسازی، قوطی سازی و ساخت ورق های کامپوزیت مطرح شده دنبال خواهد شد. او ادامه داد: در این مذاکرات، هم ایجاد واحدهای تولیدی در فارس و هم مباحث مربوط به تسهیلات اعتباری خارجی میان مدت (فاینانس) پیگیری می شود.

فرقانی اضافه کرد: در بحث برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و همجوار با ایران نیز، شاهد سفر تجار استان فارس به استان بصره عراق و متعاقب آن سفر تجار استان بصره به فارس بودیم.

او گفت: تاکنون چندین جلسه با هیات های تجاری استان بصره برگزار کرده ایم که امیدواریم در سال ۹۴ این روابط بیشتر و گسترده تر شود. به گزارش میلادلارستان و به نقل از ایرنا وی افزود: در بحث برقراری ارتباط تجاری با کشور ترکیه نیز، باید بکوشیم تا استان فارس سهم قابل توجهی از تجارت ۳۰ میلیارد دلاری کشورمان با کشور ترکیه را به خود اختصاص دهد.

میلادلارستان: چندی پیش میلادلارستان ضمن تشکر از استاندار محترم به منظور برگزاری نشست های اینچنینی بیان داشته بود: خواهشمند است به منظور عملیاتی نمودن سخنان خود در جمع مردم منطقه لارستان بزرگ و به جهت تلاش در راستای تعالی و شکوفایی این منطقه لااقل تعدادی از جلسات خود را با گروه های سرمایه گذار خارجی در حضور مسئولان این منطقه و به صورت خاص با معرفی پروژه های بزرگ این منطقه به انجام رسانند.

بی شک توسعه راه آهن شیراز- جهرم- لار- بندرعباس جایگاه ترانزیتی فارس را از لحاط مسائل اقتصادی در کل جنوب کشور درخشان تر از پیش خواهد نمود. همگان واقفند که توسعه بزرگ راه مسیر لار- بندرعباس که از سمت دیگر آن جهرم و شیراز قرار دارند علاوه بر کاهش تصادفات جاده ای بر تسهیل حرکت ۳۵% از خودروهای سنگین از فارس و به فارس  نیز موثر خواهد بود.

همچنین با معرفی پروژه های مختلف جهت سرمایه گذاری در این منطقه از سوی استاندار فارس، و به جهت وجود حدود ۴۴% از سرمایه بانک های استان در منطقه لارستان می توان این سرمایه ها را نیز در جهتی دیگر به گردش در آورد. حتی شاید بتوان کنسرسیوم و هلدینگی از سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاران داخلی (مردم و یا بانک های منطقه) جهت انجام پروژه های بزرگ ایجاد نمود.

جناب دکتر احمدی این سخن خودتان است: ” طرح و خدمتی اجرا کنیم که در شان مردم این خطه ولایی باشد “

کل مطلب را می توان در اینجا ملاحظه نمود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین