یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6
فرماندار ویژه لارستان:

نباید علم دانشجویان در دانشگاه سیاست زده شود

فرمانداری ویژه لارستان در جمع دانشجویان مجتمع آموزشی عالی لارستان گفت: نباید علم دانشجویان در دانشگاه سیاست زده شود. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان…

فرمانداری ویژه لارستان در جمع دانشجویان مجتمع آموزشی عالی لارستان گفت: نباید علم دانشجویان در دانشگاه سیاست زده شود. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان جلیل حسنی به مناسبت ۱۶ آذر در جمع دانشجویان مجتمع آموزش عالی لارستان اظهار داشت: شما دانشجویان با عشق و علاقه به کشور، نظام علمی و دانشگاهی خود و با احساس مسئولیتی که دارید در این روز جمع شده اید تا مشوق همدیگر برای پایداری نظام نوین مبتنی بر ارزشهای دینی و همچنین ایجاد تحول و پویایی هر چه بیشتر برای نقش آفرینی خودتان در عرصه سیاسی، اجتماعی و مدیریتی کشور باشید.

 حسنی تصریح کرد: یقیناً وقتی از ۱۶ آذر صحبت می شود بیش از آنکه به جنبه علمی ، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اشاره شود، بیشتر بر آن جهت گیری سیاسی و مدیریتی یک کشور در طی قرن های اخیر تأکید می گردد و مطمئناً بر اساس توانائیهای علمی و اشرافیتی که بر این موضوع دارید ،امید به پیشرفت و تعالی بیشتر از گذشته خواهد بود.

وی بیان کرد: هر موقع که در دانشگاه ها فعالیت سیاسی چشم گیر باشد و هر زمان که جنبش های دانشجویی با هر نگرشی در درون دانشگاه ها بتوانند نقش آفرینی کنند، می بینید که نظام سیاسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بالنده تر و پویاتر در عرصة جهانی اقتدار خودش را نشان می دهد.

حسنی تاکید کرد: ما به همان اندازه که اعتقاد داریم محیط دانشگاه، باید علمی و سرشار از آموزه های دانش نوین باشد، به همان اندازه هم ایمان داریم که نظام جمهوری اسلامی در چارچوب ساختار خودش ، بصورت قاعده مند و نظام مند به دنبال آن باشد که حرکت های فرهنگی و سیاسی بخصوص در سطح دانشگاه ها مورد حمایت قرار گیرد . چرا که با نقد درون حاکمیتی و نقد مدیریت بر جامعه است که می توان نقصان ها را جبران کرد .

حسنی خطاب به دانشجویان خاطر نشان کرد: شما دانشجویان، مدیران آینده این مملکت، متخصصین عرصه اجرایی و تصمیم گیری و تصمیم سازان آینده کشور هستید.به همان اندازه که در روز دانشجو این روز گرامی داشته می شود، به همان اندازه هم فعالیت های سیاسی ارزنده و قانونمند ادامه داشته باشد،اما نباید از بنیان های علمی که سرنوشت کشور در گرو آن است، غافل شوید.

معاون استاندار فارس ادامه داد: نباید علم دانشجویان در دانشگاه سیاست زده شود. چرا که علم اگر سیاست زده شد از آن حرکت و محور و هدف اصلی خودش باز خواهد ماند و نباید هم از حرکت های سیاسی و فعالیت های سیاسی که جهت دهنده ی آینده کشور است غافل شوید، چون کسی که بینش و مشارکت سیاسی نداشته باشد یعنی فردی بی تفاوت به آینده خود و فرزندان این  شهر و استان وکشورش است.

حسنی با بیان اینکه خواسته های همه جانبه باید در کنار هم شکل بگیرد؛افزود: اگر اینجا خود دانشجویان می آیند و  با نماد قومیّت، همبستگی قومی را ایجاد می کنند و با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران نشان می دهند که همه اقوام تابع یک نظام قاعده مندی با اعتقادات خاصی هستند، این امر لازمه اش برخورداری از توانمندی ، خودکفایی و خود اتکایی است که بتوانیم با تأکید بر خود کفایی، این همبستگی را شدت ببخشیم و بر اساس همین همبستگی که هویت ملی و دینی ماست اقتدار ملی را در عرصة جهانی به نمایش بگذاریم چرا که یقیناً اقتدار ما در عرصه جهانی از همین همبستگی ها و از بنیان های علمی قوی و از یک نظام اقتصادی سالم و از یک ثبات سیاسی پویا و همچنین یک امنیت پایدار درون زا که در عرصه داخلی وجود دارد، تبعیت می کند.

 وی ادامه داد: همه این شاخص ها محقق نخواهد شد، مگر اینکه قشر پویا و جوان و جویای نام کشور بتواند در تمامی این عرصه ها همپای و هماهنگ با هم ضمن نقد مدیران در شهرستان ، استان و کشور، بتواند ضعف های کشورش را نیز برطرف کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان تاکید کرد: بنده امید دارم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با حمایت هایی که از قشر دانشجویان می شود و با عنایت به آگاهی بخشی که خود دانشجویان به جامعه می دهند، زمینه ای فراهم  شود که این بالندگی و افتخار و اقتدار منشاء تحول، دگرگونی و حرکت رو به جلو برای همه ما ایرانیان گردد و در این راستا آنچه  اهمیت دارد ، ارزش گذاشتن به وقتی است که دانشجویان در دانشگاه صرف می کنند.

 وی بیان کرد:دانشجویان تبلورهای عینی پیشرفت و تعالی در عرصة علم و دانش و سیاست و فرهنگ هستند که می توانند آینده کشور را  به سوی رستگاری و توسعه و اقتدار و اعتلاء ملی پیش ببرند،چون از آنجائیکه نیروی انسانی توانمند، محور توسعه است واین نیروی انسانی مستعد از دانشگاه شکل می گیرد ،لازم است که دانشجویان به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: پایه های دوران تکمیلی ارشد و دکتری به نحوه استفاده در همین  دوران چهار ساله کارشناسی برمی گردد، چون این  خود باوری که در دوره کارشناسی از نظر فکری ایجاد می شود اعتماد به نفس و اعتماد ملی را در پی خواهد داشت که این اعتماد عمومی و ملی باز هم بر همین اقتدار ملی تأثیر بسزایی می گذارد.

حسنی در پایان خطاب به دانشجویان تاکید کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم آینده این کشور در دستان شماست. بنابراین در کنار آموزه های علمی که هدف اصلی شما می باشد ، سایر جنبه های فعالیت های اجتماعی را نادیده نگیرید. چرا که علم محوری صرف، جوابگوی مشکلات ما نخواهد بود. بنابراین فردی که  برای آینده این کشور مؤثر است ، علاوه بر برخورداری از آن تخصّص علمی که دارد می بایست دارای نظر و نگرش خوب و جامع نسبت به سایر ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، بین المللی و همه مسائلی که در آینده کشور تأثیرگذار است؛باشد

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین