پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

رئیس دامپزشکی لارستان هیات های عزاداری را از ذبح سنتی دام بر حذر داشت

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لارستان رعایت توصیه‌های بهداشتی ذبح حیوانات و پخت نذری در عزاداری‌های محرم را یادآور شد. مسعود محجوب رئیس اداره دامپزشکی لارستان گفت: به‌منظور حفظ بهداشت محیط…

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لارستان رعایت توصیه‌های بهداشتی ذبح حیوانات و پخت نذری در عزاداری‌های محرم را یادآور شد.

مسعود محجوب رئیس اداره دامپزشکی لارستان گفت: به‌منظور حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ازجمله بیماری CCHF، توصیه می‌شود که از هرگونه ذبح و اجرای سنت قربانی نمودن دام از سوی هیئت‌های عزاداری و برخی شهروندان در محلی غیر از کشتارگاه خودداری شود. وی افزود: به‌منظور حفظ و اهمیت جایگاه سنت حسنه نذری و تهیه غذا برای عزاداران حسینی در این ایام، متصدیان باید گوشت موردنیاز خود را فقط از مراکز مجاز مورد تائید اداره دامپزشکی لارستان تهیه و دام زنده را فقط در کشتارگاه، کشتار کنند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران محجوب بابیان مشکلات کشتار دام در معابر و اماکن مسکونی، ادامه داد: این نوع کشتار سبب گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود و به همین جهت باید ذبح دام قربانی را در کشتارگاه‌های دام و تحت نظر کارشناسان دامپزشکی انجام گیرد. وی بیان کرد: گوشت نذری تازه را قبل از مصرف ۲۴ ساعت در یخچال (دمای صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد) نگهداری شود. محجوب با اشاره به دل و جگر تازه دام نذری اظهار داشت: در هنگام ذبح دام و همچنین قطعه‌قطعه کردن لاشه از دستکش و عینک کار استفاده شود و این گوشت را تا ۴۸ ساعت در حالت یخ زدگی نگهداری کنید.

وی با تأکید بر خودداری از ریختن خون دام در معابر عمومی، افزود: از هرگونه تماس با انگل یا موجود خارجی روی پوست و پشم دام همچون کنه و کک خودداری شود.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان با اشاره به شستشو و ضدعفونی محل ذبح دام، تصریح کرد: در هنگام ذبح باید مراقب بود، ترشحات یا خون حاصل از ذبح به داخل چشم یا دهان وارد نشود

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین