جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
امام‌جمعه لارستان

عزل و نصب‌ در لارستان به‌دوراز نزاع‌های سیاسی باشد/در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی در لارستان سرمایه گذاری شود

امام‌جمعه لارستان، گفت: یکی از درخواست از استاندار فارس در سفر به لارستان این بود که در عزل و نصب‌ها در محیط‌های علمی و دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش باید به‌دوراز نزاع‌های…

امام‌جمعه لارستان، گفت: یکی از درخواست از استاندار فارس در سفر به لارستان این بود که در عزل و نصب‌ها در محیط‌های علمی و دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش باید به‌دوراز نزاع‌های سیاسی باشد.

به گزارش میلاد لارستان حجت‌الاسلام سید مختار موسوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) و با اشاره به گوشه‌ای از زندگانی آن حضرت، اظهار داشت: پدر بزرگوار امام عصر(عج) باوجود تمام محدودیت‌ها دست به اقدامات تأثیرگذاری زدند که امروز می‌تواند درسی برای همه به‌ویژه مسئولان فرهنگی باشد که به بهانه آنکه رسانه، اینترنت و سینما و غیره در دست دشمنان است، میدان را وامی‌گذارند و از انجام مسئولیت ناامید می‌شوند.

وی با یادآوری شعار سال یعنی «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» خطاب به مسئولان این سؤال را مطرح کرد که سه ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده است، افزود: بسیاری از کشورها برای اینکه اقتصاد داخلی آن‌ها قدرتمند شود، سال‌ها برای رشد اقتصادی برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند و باید دانست یکی از تکالیف الهی رفع وابستگی از دشمنان برای ملل اسلامی است.

امام‌جمعه لارستان بار دیگر با محکوم کردن حملات بی‌رحمانه رژیم آل سعود به کشور یمن و بابیان این نکته که این حملات وارد یک هزارمین روز خود شده است، تصریح کرد: این رژیم با پول مسلمین با حمایت آمریکا به‌طور شبانه‌روز به مردم بی‌دفاع یمن حمله کرده و علاوه بر کشتار بیش از ۶۰ هزار نفر و مجروح کردن ۸۲ هزار نفر از کودکان، زنان و مردان و غیره، بسیاری از زیرساخت‌های مهم این کشور شامل ۳۲۷ باب مدرسه، ۳۰۱ مرکز درمانی، ۵۹۳ مرکز تجاری، ۶۹۲ انواع انبار مواد غذایی را نابود کرده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز تأسف نسبت به این موضوع که در کشور یمن نسل‌کشی در حال رخ دادن است بدون آنکه صدای مدعیان حقوق بشر شنیده شود، ادامه داد: گوش و چشم و زبان مسئولان سازمان ملل با دلارهای عربستان سعودی بسته‌شده است و هدف از این جنایات تضعیف ملت و حزب انصار الله بوده که خوشبختانه همچنان استوار در مقابل ظلم ایستاده‌اند.

وی با اشاره به حمله اخیر یمنی‌ها با موشک به کاخ «الیمامه» عربستان در فاصله یک هزار کیلومتری، یادآور شد: این اقدام نشان می‌دهد انصار الله و ارتش بعد از یک هزار روز تضعیف نشده‌اند و قادرند مقر شاه‌نشینان عربستان را مورد هدف قرار دهند، در سالروز یک هزارمین سال از فاصله هزار کیلومتری پرتاب‌شده است و از طرفی مقصد موشک در نزدیکی سفارت آمریکا بوده است و علاوه بران این کاخ جایی بود که پادشاه یمن و ترامپ با یکدیگر دیدار داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از انجام یک نمایش سیاسی در مرکز اطلاعات وزارت دفاع امریکا با نمایش یک لاشه موشک در کنفرانس مطبوعاتی باهدف متهم کردن ایران در بی‌ثبات کردن منطقه، تصریح کرد: این استدلال آن‌قدر ضعیف بود که مسئولان وزارت دفاع آمریکا حاضر به مطرح کردن آن نشدند تا اینکه خانم «نیکی هیلی» یک چهره کاملاً سیاسی و نه نظامی این نمایش را اجرا کرد.

امام‌جمعه لارستان بیان کرد: اگر قرار باشد یک نمایشگاهی از جنایات امریکا که در کشورهای ویتنام، کره، ژاپن، سوریه، عراق، یمن، لبنان و به‌ویژه جنگ تحمیلی مرتکب شده است با مستندات ارائه شود به‌طورقطع ساختمان بزرگ سازمان ملل برای آنکه یک موزه‌ای برای این جنایات بشود، کم خواهد بود.

وی با اشاره به سفر هفته اخیر استاندار فارس و برشمردن سابقه مهندس تبادار درزمینهٔ عمرانی، گفت: در این سفر برنامه‌ای متعدد با موضوعات مختلف برگزار شد که یک نمونه آن شرکت در جلسه شورای اداری لارستان بود که در ان جلسه امام‌جمعه به نمایندگی از مردم خواسته‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مطرح شد.

حجت‌الاسلام موسوی با برشمردن خواسته‌های اقتصادی از استاندار فارس با محوریت لارستان، افزود: ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولاتی از قبیل خرما و مرکبات برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در لارستان، توجه ویژه به راه‌های لارستان که برخی از آن‌ها دارای بُعد ملی و بین‌المللی، توجه به تجار لارستانی و فراهم‌سازی زمینه فعالیت آن‌ها در منطقه، عملیاتی شدن ظرفیت‌های اقتصادی در این شهرستان، یافتن راهکاری برای مساعدت بیشتر بانک‌ها با مردم و به‌ویژه سرمایه‌گذاران و غیره بود.

این مسئول بابیان اینکه درزمینهٔ های فرهنگی از قبیل جلوگیری بالا رفتن سن ازدواج، عدم توجه به فرزند آوری، زیادشدن طلاق، مبارزه با مفاسد و تقویت سبک زندگی اسلامی باید تلاش کرد، افزود: توجه ویژه به فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، توجه ویژه به مراکز هویت‌ساز مثل مساجد و حسینیه‌ها و غیره باید توجه داشت.

امام‌جمعه لارستان بیان کرد: خواسته‌های سیاسی ما از استاندار فارس این بود که شهرستان لارستان دارای شرایطی خاص مثل وجود مذاهب اسلامی در کنار هم، سلائق مختلف سیاسی، موقعیت خاص جغرافیایی، حوزه نفوذ لارستان و غیره است که باید موردتوجه مسئولان باشد.

وی با تأکید بر موقعیت تأثیرگذار لارستان فارغ از خط و مرزهای جغرافیایی گفت: لارستان بزرگ دارای یک حیطه وسیع در جنوب کشور تحت تأثیر نفوذ فرهنگی این شهرستان است و اگر خواهان حفظ این موقعیت هستیم باید برای ثبات و آرامش آن عزل و نصب‌ها نباید به شکلی باشد گه وضعیت سیاسی، مذهبی و اقتصادی مردم را به هم بریزد.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه باید در عزل و نصب‌ها صبغه عمرانی بر سلایق سیاسی افراد غلبه داشته باشد، تصریح کرد: یکی از درخواست از استاندار فارس این بود که در عزل و نصب‌ها در محیط‌های علمی و دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش باید به‌دوراز نزاع‌های سیاسی باشد تا با توجه به افقی که رهبری درزمینهٔ جنبش نرم‌افزاری، رشد علوم انسانی و غیره در محیط‌های علمی به‌دوراز سیاسی بازی تحقق یابد.

وی بابیان اینکه با توجه به گستردگی استان فارس و شهرستان لارستان، دوری از مرکز، فاصله ۵ ساعته تا شیراز، نامناسب بودن راه‌ها، خطر جانی و مالی و غیره نیاز به ارتقاء برخی ادارات این شهرستان است، اضافه کرد: می‌توان با تفویض برخی اختیارات به روسای ادارات زمینه تسریع و تسهیل در امور مردم را فراهم کرد.

امام‌جمعه لارستان با تبریک پنجم دی‌ماه سالروز تشکیل و استقرار سپاه حفاظت هواپیمایی در فرودگاه‌های کشور به‌فرمان تاریخی حضرت امام(ره) در سال ۱۳۶۳ و تقدیر از تلاشگران این عرصه، یادآور شد: تلاش‌های این عزیزان کمتر مردم با توجه به اهمیت آن، کمتر با آن‌ها آشنا هستند.

وی با تأکید بر مقوله امنیت و با اشاره به حفظ امنیت در فرودگاه و هواپیماها، تصریح کرد: با همه دشمنانی داخلی و خارجی، مستکبرین، سرویس‌های جاسوسی مختلف، خوشبختانه با زحمات شبانه‌روزی از زمان استقرار سپاه پاسدارن در فرودگاه‌ها تاکنون دچار هیچ‌گونه مشکلات و ناامنی‌های هوایی نبوده‌ایم.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین