سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
امام جمعه لارستان تأکید کرد:

توجه بیشتر به مسائل معیشتی و دغدغه‌های مردم/رسیدگی به وضعیت نامناسب عشایر در لارستان

امام جمعه لارستان خطاب به مسئولان و کارگزاران قوای مقننه، مجریه و قضائیه مبنی بر توجه بیشتر به مسائل معیشتی و دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از چیزهایی که لازم است…

امام جمعه لارستان خطاب به مسئولان و کارگزاران قوای مقننه، مجریه و قضائیه مبنی بر توجه بیشتر به مسائل معیشتی و دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از چیزهایی که لازم است سیاسیون و مجریان با آن مأنوس باشند بازخوانی وصایای حضرت امام خمینی(ره) است که همه چیز را از مردم می‌دانستند و خواستار رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان بودند.

به گزارش میلاد لارستان حجت‌الاسلام سید مختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اسناد به آیات قرآنی، اظهار داشت: رمز الگو شدن ملت ایران در جهان استقامت در برابر دشمنان و صبر در مشکلات و سختی‌هاست.

وی با محکوم کردن اقدامات اخیر توسط اغتشاشگران در برخی شهرهای کشور و با به حق دانستن مطالبات مردم درزمینهٔ اشتغال، معیشت، بیکاری و برخی دیگر از مسائل اقتصادی موجود در کشور، افزود: انتقاد مردم درباره مفسدان و دانه درشت‌های اقتصادی به حق بوده و انتظار آن‌ها این است که برخوردها با این افراد اختلاس گر جدی‌تر باشد.

امام جمعه لارستان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر توجه به خواسته‌ها و مشکلات موجود در جامعه در زمان بررسی تصویب بودجه سال ۱۳۹۷، تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها به خصوص گران کردن حامل‌های انرژی باید متناسب با واقعیت‌های جامعه نظیر رکود و تورم صورت پذیرد تا مردم در روال زندگی خود دچار گرفتاری و سختی نشوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با قابل‌تحسین دانستن حضور همراه با بصیرت و جهاد گونه مردم ایران اسلامی در مقابله با فتنه گران و اغتشاش‌کنندگان، ادامه داد: مردم ایران اسلامی نشان دادند که بین خواسته‌های به حق خود و صفوف منافقین تفکیک قائل هستند و به‌طور قطع بصیرت مردم باعث برملا شدن نقشه دشمنان خواهد بود.

وی با تقدیر از مردم بصیر، انقلابی و ولایتمدار لارستان به جهت ناامید کردن دشمنان در وقایع اخیر، یادآور شد: به‌طور قطع پشت این قضایا سرکرده حکومت وهابی آل سعود، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و منافقین قرار دارند که بنا به اذعان برخی مسئولان این کشورها، آن‌ها معتقدند که باید جنگ و آشوب را به داخل ایران و تهران بکشانند.

امام جمعه لارستان با محکوم کردن عمل جاهلانه اغتشاشگران در به آتش کشیدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران که مزین به نام جلاله «الله‌اکبر» و «لااله‌الاالله» است، عنوان کرد: این اقدام، کار یک انسان مسلمان نیست و به‌طور قطع این افراد از عوامل دشمن و معاند و مخالف مکتب اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام موسوی با تقدیر از سلایق سیاسی مختلف برای حضور پرشور در تجمع پرشور مردم لارستان در محکومیت قضایای اخیر، تصریح کرد: این حضور مردم لارستان باعث شد تا خط قرمز خود را در دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی به نمایش درآورند و به اغتشاش‌گران ثابت کردند که در مسائل داخلی خط قرمزهایی دارند که در برابر دشمنان متحد می‌شوند.

وی خطاب به مسئولان و کارگزاران قوای مقننه، مجریه و قضائیه مبنی بر توجه بیشتر به مسائل معیشتی و دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از چیزهایی که لازم است سیاسیون و مجریان با آن مأنوس باشند بازخوانی وصایای حضرت امام خمینی(ره) است که همه چیز را از مردم می‌دانستند و خواستار رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان بودند.

حجت‌الاسلام موسوی با بازخوانی بخشی از وصایای حضرت امام(ره) و با تأکید به مسئولان برای زندگی و معاشرت با سطوح پایینی اقشار مختلف مردم در جامعه، گفت: نباید وضعیت به‌گونه‌ای باشد که توجه به ثروتمندان بیش از محرومان و مستضعفان باشد و باید در اتاق مسئولان به روی همه مردم باز باشد.

وی با محکوم کردن صراحت مسئولان گوناگون کشورهای امریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان در حمایت از فتنه گران، ادامه داد: چندی پیش وزیر خارجه انگلیس در سفر به کشور ایران مدعی دوستی با مردم ایران شده بود اما به محض وقوع اغتشاش با صراحت علیه کشور ما موضع‌گیری می‌کند که نشانه خباثت آن‌هاست.

امام جمعه لارستان با تشکر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به جهت مقابله با متانت و به‌موقع با اغتشاشگران در تلاشی شبانه‌روزی، اضافه کرد: آن‌هایی که در شهرهای مختلف حریم‌شکنی کردند، از افراد منافقین و مرتجعان بودند.

وی خطاب به دشمنان ایران اسلامی بیان کرد: مردم ما همه‌جانبه در پای آرمان‌های خود خواهند ایستاد و اجازه دخالت بیگانگان را نخواهند داد.

امام جمعه لارستان با انتقاد از وضعیت بسیار نامناسب و تأسف‌بار عشایر ساکن در این شهرستان، گفت: انسان با دیدن برخی صحنه‌ها گریه‌اش می‌گیرد و همه باید بدانیم این‌ها مسلمان هستند که جای مناسبی برای درس خواندن، حمام کردن و غیره ندارند که نیاز به توجه بیشتر است.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۳:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “توجه بیشتر به مسائل معیشتی و دغدغه‌های مردم/رسیدگی به وضعیت نامناسب عشایر در لارستان”

  1. رسول احمدلو گفت:

    باسلام و احترام. و سپاس از امام جمعه محترم شهر لار که صادقانه از مشکلات عشایر لارستان سخن می گویند.
    متاسفانه مسوولین لارستان انگار نمی دانند ۴درصد جمعیت لارستان عشایر هست. اما مسئولین به فکر عشایر نیستند…
    در پایان به نمایندگی از تمامی عشایر از لطف و محبت بیکران بیت معظم حضرت ایت الله العظمی حاج سیدعبدالعلی ایت اللهی (ره). امام جمعه محترم شهر لار که چندین بار از عشایر حمایت نموده اند و جناب اقای قریشی مسوول محترم اداره عشایر لارستان قدردانی نمایم.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین