جمعه ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

انتقال آب دریای عمان به 17 استان کشور

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، گفت: طرح انتقال آب به ۱۷ استان از دریای عمان در دست مطالعه است. «رحیم میدانی»  در گفت و گو با خبرنگاران،…

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، گفت: طرح انتقال آب به ۱۷ استان از دریای عمان در دست مطالعه است. «رحیم میدانی»  در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: تامین آب شرب مردم از جمله چالش هایی

است که دولت با تمام توان در صدد رفع آن است. وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست، در تخصیص منابع مالی به طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی که اهیت زیادی دارد، توجه ویژه داشته باشد.

میدانی افزود: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد منابع آب کشور از محل منابع آب زیرزمینی تامین می شود و سالانه ۵۰ میلیارد مترمکعب از منابع آب زیرزمینی به مصرف می رسد. وی حجم مخزن سدهای کشور را حدود ۴۸ میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: سالانه دو میلیارد مترمکعب آن تبخیر می شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید براینکه درگذشته نمی شد با اعتبار قطره چکانی معضل کم آبی روستاها را رفع کرد یادآور شد: امسال توجه ویژه ای به این بخش شده است. میدانی با بیان اینکه در سال ۹۳ تنها دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاها در نظر گرفته شده بود، گفت: این میزان در سال جاری به ۲۰هزار میلیارد ریال افزایش یافت که ۶۰۰ میلیارد ریال آن به خراسان جنوبی اختصاص می یابد.

این مسوول یادآور شد: اگر سه سال متوالی، سالانه دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاها در نظر گرفته شود می توان در این مدت ۷۶۰ مجتمع آبرسانی روستایی احداث کرد.

میدانی با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر شش هزار روستا با تانکر آبرسانی می شود، گفت: با احداث مجتمع های آبرسانی در سه سال آینده در صورت تخصیص اعتبار مشکل آبرسانی به روستاها رفع می شود. به گزارش میلادلارستان به نقل ازایرنا، وی گفت: همچنین در بودجه سال ۹۵ نیز ۲۵هزار میلیارد ریال برای آبرسانی روستا پیشنهاد شد تا بتوان معضل کمبود آب شرب را در روستاها رفع کرد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین