جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

تولید سالانه بیش از 18 هزار تن لیمو ترش در لارستان

میلاد لارستان: مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه میانگین تولید لیموترش در باغات لارستان حدود ۲۵ تن در هکتار است، گفت: سالانه بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰…

میلاد لارستان: مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه میانگین تولید لیموترش در باغات لارستان حدود ۲۵ تن در هکتار است، گفت: سالانه بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن محصول لیموترش از باغات لارستان برداشت می‌شود.

علی ارغون در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با بیان اینکه ۷۵۰ هکتار از باغات مرکبات لارستان زیر کشت محصول لیموترش قرار دارد، اظهار داشت: بیشترین باغ این محصول در لارستان در بخش جویم این شهرستان واقع شده است.

وی با بیان اینکه فصل برداشت لیموترش در لارستان از اوایل مرداد ماه آغاز می‌شود و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، افزود: سالانه بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن محصول لیموترش از باغات لارستان برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان ارقام لیموهای تولید شده در لارستان را از نوع، لیموی آب “Lime”، لیموترش خوشه‌ای و پرشین لایم “Persian  lime” نام برد.

وی با بیان اینکه لیموترش تولیدی لارستان اغلب به مصرف تازه‌خوری و آبگیری می‌رسد، تصریح کرد: لیموترش لارستان به شهرستان‌های جهرم و شیراز و استان‌های تهران و اصفهان نیز ارسال می‌شود.

ارغون با اشاره به اینکه میانگین تولید لیموترش در باغات لارستان حدود ۲۵ تن در هکتار است، خاطر نشان کرد: با وجود حجم بالای تولید لیمو در لارستان، متأسفانه کارخانه فرآوری این محصول وجود ندارد.

وی بیان کرد: دو کارگاه بسته‌بندی و “سورتینگ” مرکبات در منطقه “گلک” بخش جویم لارستان وجود دارد که محصولات تولیدی مرکبات این بخش را درجه‌بندی و بسته‌بندی می‌کند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین