چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 50 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

هفته دوم دي ماه 1386- شماره 499 (سازمانهاي فرهنگي مراقب باشند)

با خاتمه غدير مردم خود را براي محرم مهيا مي‌سازند؛ گوئي غدير به  عاشورا متصل است شايد اين پيامي باشد كه اگر به غدير عمل مي‌شد عاشورا به وجود نمي‌آمد…

با خاتمه غدير مردم خود را براي محرم مهيا مي‌سازند؛ گوئي غدير به  عاشورا متصل است شايد اين پيامي باشد كه اگر به غدير عمل مي‌شد عاشورا به وجود نمي‌آمد و اينك بايد عاشور را به احسن وجه پاس داشت تا ديگر عاشورا زاده نشود و مسئولين فرهنگي بايد با تمام توان مراقب و محافظ فرهنگ عاشورا باشند و در گسترش حماسه انساني آن بكوشند و با بيداري انجام هرگونه تحريف را از دوستان كم اطلاع يا دشمنان مغرض سلب نمايند تا خداي ناكرده لازم نشود عاشورايي براي عاشورا برپا نمود.
به عنوان نمونه سازمان تبليغات اسلامي در اعزام مبلغين دقت كافي نمايد و از مبلغين كم اطلاع استفاده نكند. در قرائت مراثي و نوحه‌ها توجه نمايد از خواندن نوحه‌هايي كه حقيقت عاشورا را خدشه‌دار مي‌كند جدّاً پرهيز نمايند و بدانند عظمت و عزت و منزلت ائمه را حفظ نكردن و آنان را در حد انسانهاي معمولي تنزل دادن كه ناشي از جهالت شأن و منزلت آنان است جفاي به آن بزرگواران است.
چه خوب است سازمانهاي فرهنگي اعم از اداره ارشاد، سازمان تبليغات حوزه‌ها و…. قبل از ايام عاشورا منابع مختلف و كتابهاي متنوع و اشعار متعدد را بررسي نموده و چند نمونه كتاب و اشعار و نوحه و مرثيه را انتخاب و به نوحه خوان‌ها، سخنران‌ها و… هديه نمايند.
سازمانها و مؤسسات فرهنگي خود را موظف نمايند سخنان حضرت سيدالشهدا (ع) از مدينه تا كربلا و سخنان ياران آن حضرت در جريان عاشورا به صورت پلاكارد نوشته و در جلو دسته‌هاي سينه‌زني قرار دهند تا عموم مردم به ويژه جوانان عزيز با انديشه و تفكر سرور آزادگان جهان آشنا شوند.
استفاده كردن از اشعار حماسي در جلو دسته‌هاي سينه زن ياد و خاطرة عاشورا را زنده مي‌كند.
يكي از ابعاد عاشورا علاوه بر تعظيم شعائر الهي و زنده نگه داشتن راه آن حضرت، بيزاري حسين از ستمگران و طغيانگران در همه اعصار و قرون است.
شيعه با اين حماسه در طول همه عصرها و مصرها به پيروي از امامش فرياد برمي‌آورد كه «هيهات منا الذله» و بانگ برمي‌دارد كه « لا اري الموت الا السعاده» آيا در دوره‌اي كه از همه جهات جوانان ما را بمباران فرهنگي مي‌نمايند نبايد با هوشياري كامل بمب‌هاي دشمن را ردگيري و خنثي كنيم.
اميد است كه مسئولين فرهنگي در انجام وظيفه خطير خويش كوتاهي ننمايند و خود را مديون شهيدان كربلا نكنند.
مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین