سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مردم نباید نسبت به اشرافی گری مسئولین بی تفاوت باشند

امام جمعه لارستان گفت: باید به جوانان آرمانها و ارزش ها بصورت صحیح یادآوری و نسبت به معایب اشرافی گری و وابستگی فکری آگاهی داد و مردم نیز نباید نسبت…

امام جمعه لارستان گفت: باید به جوانان آرمانها و ارزش ها بصورت صحیح یادآوری و نسبت به معایب اشرافی گری و وابستگی فکری آگاهی داد و مردم نیز نباید نسبت به اشرافی گری مسئولین بی تفاوت باشند.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام سیدمختار موسوی خطبه های دومین جمعه از ماه مبارک رمضان با اشاره به دیدار رمضانی رهبر معظم انقلاب با جمعی از دانشجویان، اظهار کرد: با توجه به  انتقاداتی که دانشجویان نزد مقام عالی مملکت داشتند این  دموکراسی در یک کشور را نشان می دهد که یک رهبر عالی می نشیند و یک دانشجو که ممکن است ترم اول او نیز باشد به راحتی انتقادات را با او در میان می گذارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در جواب آنها اصل موضوع را تایید کردند اما برخی انتقادات را نیز نادرست دانستند که در مجموع این اتفاقات در رسانه های جهانی بازتاب خوبی داشت.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در این دیدار رهبری توصیه هایی داشتند که مخصوص تمام مردم است و شامل جوانان لارستان نیز می شود، تصریح کرد: فردای کشور به دست جوانانی است که الان انتقاد می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه یکی از کارهای رهبرانقلاب این بوده که همواره روح امید را در مردم نگه داشته است، خاطر نشان کرد: هر وقت رسانه های غربی سعی بر این داشته اند ناامیدی را در مردم القا کنند رهبری با یک سخنرانی امید را در دل مردم زنده کرده اند.

وی با یادآوری بخشی از بیانات رهبری مبنی بر آرمان گرایی و مطالبه گری، عنوان کرد: نباید به این آرمان ها بی خیال بود زیرا اگر بر روی این ها کار نکرد و نسبت به آن بی تفاوت بود ویرانی به بار می آید.

موسوی با اشاره به اینکه همه این فشارهایی که آمریکا به ما وارد می کند بدلیل بی تفاوتی ما نسبت به آرمان هایمان از جهات مختلف سیاسی، فرهنگی و نظامی است، تأکید کرد: الان به یک لشکر جوان انقلابی و مومن و پرانگیزه نیاز است که خصوصیت آن صداقت و شجاعت است و باید ارزش ها بصورتی صحیح مطالبه شود.

وی تصریح کرد: باید به جوانان آرمانها و ارزش ها بصورت صحیح یادآوری و نسبت به معایب اشرافی گری و وابستگی فکری آگاهی داد و مردم نیز نباید نسبت به اشرافی گری مسئولین بی تفاوت باشند.

امام جمعه لارستان با اشاره به ایام لیالی قدر و شهادت امام علی(ع)، گفت: بنا به روایات شب قدر در این ماه قرار دارد که در آیات قرآن امده شب قدر از هزار ماه برتر است و باید با دعا و توبه به درگاه الهی نظر رحمت الهی را به خود جلب کرد زیرا در این شب مقدرات یکساله انسان توسط فرشتگان نزد امام عصر(عج) عرضه می شود.

این مسئول با گرامیداشت ۱۴ خردادماه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، یادآور شد: یزرگمردی که بعد از واقعه عاشورا هیچ یک از بزرگان ما با توان و افرادی که داشتند اما موفق به تشکیل حکومت نشدند اما یک فقیه بیدادگر اسلام شناس و فریادگر با تمام وجود وارد میدان شد و مبانی حکومت اسلامی را بر مردم عرضه کرد و حکومتی تشکیل داد که امروز این حکومت همه آزادیخواهان به دنبال هستند.

وی با تأکید بر بازخوانی وقایع تاریخی ۱۵ خرداد برای  نسل جوان، ادامه داد:  بعد از اینکه رژیم پهلوی طرح انجمن های ایالتی و ولایتی را به مجلس برد دو چیز را حذف کرد اول شرط مسلمان بودن نمایندگان که بدنیال این بودند تا در جامعه اسلامی با نمایندگانی مسیحی و یهودی به دنبال لابی گری باشند و دوم شرط قسم خوردن به قرآن را می خواستند بردارند که امام(ره) با سخنرانی خود روشنگری کردند که موجب قیام مردم شد و در آن ۱۵هزارنفر به شهادت رسیدند و پس از آن امام را تبعید کردند. ابعاد ظلم رژیم پهلوی باید برای مردم بیان شود.

امام جمعه لارستان موضوع فلسطین و قدس اشغالی را مسئله نخست جهان اسلام بر شمرد و بر لزوم شرکت همه جانبه آحاد جامعه در راهپیمایی روز قدس تأکید و اضافه کرد: با توجه به سخنان رییس جمهور و وزیرامورخارجه آمریکا در مورد برجام، انها سعی دارند مسئله فلسطین را از ذهن مردم دور کنند و به یک مسئله حاشیه ای تبدیل نمایند که به همین دلیل مسئله قدس مسئله مهمی است که با هم در آن شرکت می کنیم و یکباره دیگر پیام اسلام را در سراسر جهان تنین انداز می کنیم.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین