جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

هفته سوم اسفند ماه 1388 -شماره 602 (آقاي فرماندار طرح هيئت امنايي بيمارستان چه شد؟!)

بيش از دو سال قبل مسئولين شبكه بهداشت و درمان از طرحي خبر دادند كه بيمار را براي بستري شدن و عمل جراحي و… رو در روي پزشك قرار نمي‌داد…

بيش از دو سال قبل مسئولين شبكه بهداشت و درمان از طرحي خبر دادند كه بيمار را براي بستري شدن و عمل جراحي و… رو در روي پزشك قرار نمي‌داد بلكه يك هيئتي متشكل از كارشناسان و معتمدان با تعيين يك نرخ معين براي هر نوع بستري، بيمار را به سوي آن تشكيلات سوق مي‌داد و پزشك با پول به طور مستقيم ارتباط نداشت و طبعاً اين نرخ به نحوي بود كه اگر هيئت امنا تشخيص مي‌داد كي واقعاً ناتوان است اقدام لازم را براي تقليل به انجام مي‌رساند.
اما متأسفانه از زمان طرح تاكنون اقدامي انجام نشده و به نظر مي‌آيد اصل طرح به فراموشي سپرده شده است.
اين در حالي است كه شهرستان‌هاي هم‌جوار با نرخ دولتي مردم را پوشش داده‌اند و به همين خاطر بعضي بيماران براي غالب اعمال جراحي بيمارستان ۲۴۰ تختخوابي لار را رها كرده به جهرم و شيراز مسافرت مي‌نمايند و با مشقت و سختي، بازار آزاد و نرخ‌هاي سرسام‌آور بازار تعاوني و دولتي مي‌شكنند و عطاي بيمارستان شترمرغ لار را به لقايش مي‌بخشند.
راستي چگونه است بيمارستاني كه توسط خيرين ساخته شده و حتي بعضي تجهيزات آن به وسيله خيرين خريداري مي‌شود كه سي . تي . اسكن كه در بهمن ماه سال جاري نصب گرديد نمونه‌اي از آن است و قول داده‌اند كه MRI‌ نيز كه خير ديگري خريداري نموده در سال آينده نصب گردد؛ اما نرخي كه از مردم گرفته مي‌شود نرخ بيمارستان‌هاي آزاد شهرستان‌هاي ديگر است؟
آيا نبايد براي اين مهم فكري كرد؟ اين وضعيت نمونه بارز شترمرغ نيست كه نه بار مي‌برد و نه تخم مي‌گذارد؟
در شهرستان‌هايي مانند جهرم و فسا و شيراز پزشكاني كه به طور خصوصي كار مي‌كنند يا نيستند يا اندكند و توسعه كاري هم ندارند اما اينجا هرچه هست خصوصي است با نرخ‌هاي بالا.
دوستي مي‌گفت در يك سال قبل براي بيرون آوردن يك مهره از سر فرزندم كه يك عمل سرپايي بود حاضر شدم تا ۳۰۰۰۰ تومان بپردازم قبول نكردند همان را در جهرم با حدود ۴۰۰۰ تومان (تقريباً يك دهم) عمل كردم .
ما نمي‌گوييم هيئت امنا معجزه مي‌كند ولي يك كنترلي دارد بالاخره نرخ‌ها را تعديل مي‌نمايد و وضعيت بهتر خواهد شد.
ضمناً نمي‌گوييم اين طرح خوب است و كارساز بلكه ما ميان كوري و لوچي،‌دومي را برگزيده‌ايم وگرنه رسيدگي به بيماران و بيمه عمومي حقيقي وظيفه دولت‌هاست.
مسئولين امر بدانند وضعيتي كه پيش مي‌رود اگر تغيير داده نشود و رسيدگي درست نگردد عملاً به تعطيلي بيمارستان منتهي مي‌گردد و براي مسئولين نقطه تاريكي را ثبت مي‌كند.
بيمارستان لار در اوايل انقلاب نه تنها كل منطقه لارستان را پوشش مي‌داد كه به مناطقي از استان هرمزگان نيز رسيدگي مي‌نمود و بيماران بخش‌هاي جناح، شهرستان بستك و حتي لنگه در لارستان بستري مي‌شدند اما امروز به بيمارستان سري بزنيد و خودتان قضاوت كنيد!

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین