شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

امام جمعه لارستان:هیأت های مذهبی با مسئولان همراه و هماهنگ باشند

امام جمعه لارستان خطاب به مسئولان هیأت های مذهبی با تأکید بر همراهی و هماهنگی با درخواست های مسئولان و نیروهای امنیتی و انتظامی در اجرای برنامه های ماه محرم،…

امام جمعه لارستان خطاب به مسئولان هیأت های مذهبی با تأکید بر همراهی و هماهنگی با درخواست های مسئولان و نیروهای امنیتی و انتظامی در اجرای برنامه های ماه محرم، تصریح کرد: برگزاری مراسم باشکوه حضرت اباعبدالله االحسین(ع) بسیار حائز اهمیت است و می بایست با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان، سطح سخنرانی ها و مداحی ها باید متناسب با مسائل روز باشد.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم و همچنین یادآوری نامگذاری هفته نخست این ماه به نام هفته «امر به معروف و نهی از منکر»، اظهار داشت: فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع)، زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص امر به معروف و نهی از منکر، افزود: ایجاد و حفظ نظام اسلامی امر به معروف است، معروفی بالاتر از ایجاد و حفظ نظام اسلامی نداریم و هرکسی که در این راه تلاش کند، امر به معروف است.

امام جمعه لارستان خطاب به مسئولان هیأت های مذهبی با تأکید بر همراهی و هماهنگی با درخواست های مسئولان و نیروهای امنیتی و انتظامی در اجرای برنامه های ماه محرم، تصریح کرد: برگزاری مراسم باشکوه حضرت اباعبدالله االحسین(ع) بسیار حائز اهمیت است و می بایست با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان، سطح سخنرانی ها و مداحی ها باید متناسب با مسائل روز باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید جوانان را با یزیدیان و لشکریان ابن سعد زمان آشنا کرد، خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب در مراسمات، همه اقشار به ویژه جوانان را در برابر دسیسه ها واکسینه کرد.

وی با یادآوری بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای هیأت دولت، ادامه داد: یکی از آفات دولتها در طول سالهای مختلف، گرفتار شدن در فروع و حواشی است، دولت باید در ۲ سال باقی مانده از حواشی فاصله بگیرد.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه همه مردم و مسئولان باید از حواشی پرهیز کنند، عنوان کرد: باید از انتخاباتی کردن زودرس فضای کشور جلوگیری کرد و مسئولان و مردم اجازه ندهند فضای جامعه در غیراز موعد به سمت و سوی انتخابات کشیده شود.

امام جمعه لارستان طرح کردن ضرورت استعفای دولت در ماههای اخیر توسط برخی از جریانها را از جمله حواشی ایجاد شده در کشور برشمرد و بیان کرد: همصدایی بعضی از مسئولان با دشمنان در برخی از مسائلی همچون حجاب و عدم برخورد با هنجارشکنان از دیگر فرعیات و حواشی است که به آن دامن زده می شود.

وی مطرح کردن موضوع رفراندوم از سوی برخی جریانات سیاسی در موضوعاتی که مصداق های آن در چارچوب های قانونی نظام مشخص شده است را یکی دیگر از حواشی دانست و تأکید کرد: موضوع رفتن زنان به استادیوم های ورزشی یکی دیگر از مسائل فرعی است که مسئولان را از انجام وظیفه اصلی بازمی دارد.

موسوی با اشاره به اینکه بحث برگزاری کنسرت ها وتبدیل کردن آن به مسائل اصلی کشور نباید دامن زده شود، گفت: کنسرتی که براساس ضوابط تعیین شده در قانون باشد و شرایط لازم را داشت، اجرا می شود و در غیر آن صورت مجوز صادر نمی شود.

امام جمعه لارستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، افزود: روز ۸ شهریور به عنوان روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است.

وی با توصیه به فعالان فرهنگی برای توجه و فعالیت بیشتر به موضوع «ترور»، ادامه داد: در کشور بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم ولی تاکنون اقدامی که در شأن آنها در زمینه نویسندگی، سرود، مستند و غیره باشد، صورت نگرفته است.

امام جمعه لارستان با ابراز خرسندی از ساخت و رونمایی از سامانه دفاعی «باور ۳۷۳» توسط جوانان ایرانی، اضافه کرد: تا پیش از این دنیا فقط می توانست به سامانه های دفعای نظیر «اس ۳۰۰» یا «پاتریوت» حساب باز کند اما از روزی که ایران موفق به ساخت «باور ۳۷۳» شده است، دنیا از دوقطبی خارج شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین