جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

امام جمعه لارستان : لزوم شفاف سازی مذاکرات و آراء نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان

امام جمعه لارستان در ابتدای خطبه دوم شفاف سازی مذاکرات و آراء نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان را تاکید کرد. به گزارش میلاد لارستان و به نقل از روابط…

امام جمعه لارستان در ابتدای خطبه دوم شفاف سازی مذاکرات و آراء نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان را تاکید کرد.

به گزارش میلاد لارستان و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لارستان حجت الاسلام و المسلمین موسوی خرم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان لار در  موضوع خطبه اول در ادامه مبحث اخلاق اجتماعی به موضوع « حسن ظن» اختصاص داد و گفت:اجتماع، جایگاه بسیار ویژه ای در تعالیم اسلامی دارد و بخش زیادی از آموزه های اسلام به سامان دهی امور اجتماعی و تعامل و رابطه درست مؤمنان با یکدیگر یا حتی با غیر مؤمنان اختصاص دارد. در این باره «حُسن ظن» نقشی کلیدی ایفا می کند.

امام جمعه لارستان در ابتدای خطبه دوم با تاکید بر لزوم شفاف سازی مذاکرات و آراء نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان تصریح کرد: اقتضای وظایف مجلس شورای اسلامی  و به تبع آن ، شورای نگهبان ( طراحی و تصویب قوانینی که با منافع عمومی جامعه سر و کار دارد ) آن است که کار  این  نهادها کاملاً علنی  و در برابر دید و نظارت عمومی جامعه باشد، ( مگر در مواردی که موضوع حفاظت اطلاعات مملکتی شامل حال مصوبات غیر علنی مجلس شورای اسلامی بشود و مسائل مهم امنیت ملی مطرح می شود) .
به عبارتی در مواردی که مصوبات محرمانه ی جلسات غیر علنی مجلس به شورای نگهبان فرستاده شود که در این صورت بدیهی است مذاکرات شورا نیز باید محرمانه تلقی گردد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لار ثمرات شفاف سازی مذاکرات این نهادها را اینگونه برشمرد:

  • اقتضای وظایفی که مجلس شورای اسلامی و  شورای نگهبان بر عهده دارد این است که فعالتی آن کاملا علنی باشد این امر دسترسی به استنادات و استدلالات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و نیز اعضای شورای نگهبان را نیز آسان می‌کند.
  • می توان از نهادهایی آغاز کرد که با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند یا به نحوی در فرآیند قانونگذاری دخالت دارند. و صد البته منظور، جلسات غیر علنی و رای گیری های آن جلسات است . نهادهایی مانند مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان رهبری ، و در گام های بعدی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ، هیات دولت، کمیسیون های تخصصی آنها.
    حجت الاسلام موسوی خرم به پشت صحنه آشوب های اخیر عراق اشاره کرد و اظهار داشت: سه شنبه ( ۹ مهرماه ) اولین جرقه های این حرکت از میدان التحریر بغداد ( شبیه سازی با میدان التحریر قاهره) با حضور صدها نفر از مردم این شهر و نیز کسانی که با اتوبوس از برخی شهرهای سنی نشین آمده بودند ، در اعتراض به کمبودهای اقتصادی و فساد اداری و مطالبات صنفی آغاز شد و به سرعت شهرهای شیعه نشین نجف، کربلا، ناصریه، حله، کوت، العماره و … را بر گرفت.

امام جمعه لارستان در ادامه گفت: بلافاصله این اعتراضات با استقبال شبکه امپراطوری رسانه ای غرب مانند «بی.بی.سی» و «سی.ان.ان» ، «العربیه» عربستان ، العراقیه ، الشرقیه، دجله، و الحره ( شبکه داخلی ضد حکومت) قرار گرفت.

حمایت سلبریتی های فاسد داخلی و خارجی و حتی دختر صدام حسین بر ابهامات این ماجرا افزود. رهبران مجازی این آشوب ها کسانی چون « استون نبیل» روزنامه نگار مسیحی عراقی تبار که ساکن آمریکاست ، « غیث التمیمی» طلبه ی سابق مدرسه سیدمحمد صادق صدر و از بریگان از جریان مقتدی صدر که اکنون هم پیمان صهیونیستها در شبکه های خارجی است و « احم البشیر» کمدین و نویسنده ی عراقی که طبق برخی اخبار به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ، اهداف عمده ی این اقدامات را اینگونه برشمرد:

۱-برجسته سازی ملی گرایی عراقی- عربی در مقابل تفکر اسلامی و شیعی

۲-مقابله با شیعه و مرجعیت شیعی که همواره مانع نقشه های ابتکاری آنان هستند.

۳-برجسته سازی دخالت ایران در عراق که خود اهداف متعددی را دنبال می کند:( الف- تضعیف حکومت شیعی ب-ضربه بر اقتصاد ایران – ج- تضعیف محور مقاومت)

۴- تحت الشعاع قرار دادن اجتماع عظیم اربعین صحنه نمایش عشق به مکتب اهلبیت ( اسلام ناب) عامل فرهنگ استکبار ستیزی.
حجت الاسلام موسوی خرم در پایان خطبه دوم ریشه اعتراضات اخیر عراق را در سطح کلان : حاکی از نا امیدی آمریکا از ساختار کنونی دانست و اظهار داشت: قدرت در عراق است که آینده ی طرح ها و برنامه های استکبار برای کنترل منطقه را با مخاطره مواجه می کند ./*

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین