جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
سرپرست میراث فرهنگی لارستان خبر داد

رسم «رباعی‌خوانی» لطیفی در فهرست آثار معنوی ثبت می‌شود

میلاد لارستان: سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان با اشاره به اینکه رباعی‌خوانی یا کلاه‌کَنی یکی از آداب و رسوم خاص شهر لطیفی لارستان است، گفت: پرونده این اثر برای ثبت در آثار معنوی کشور تهیه می‌شود.

میلاد لارستان: سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان با اشاره به اینکه رباعی‌خوانی یا کلاه‌کَنی یکی از آداب و رسوم خاص شهر لطیفی لارستان است، گفت: پرونده این اثر برای ثبت در آثار معنوی کشور تهیه می‌شود.

سیما علویه در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به جشنواره خوارک‌های سنتی استان فارس، اظهار داشت: این جشنواره که کار خود را از ۲۵ آذرماه در باغ جنّت شهر شیراز آغاز کرده است، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این جشنواره معرفی آداب و رسوم و غذاهای پرتنوع سنتی استان پهناور فارس است، افزود: در این نمایشگاه انواع غذاها، نان‌ها و شیرینی‌های ویژه شهرستان‌های فارس در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان با اشاره به اینکه ۵ غرفه از غرفه‌های این جشنواره به شهرستان لارستان تعلق دارد، تصریح کرد: ۲ غرفه از این غرفه‌ها مربوط به شهر لار و ۳‌غرفه نیز متعلق به بخش اوز لارستان است که با مشارکت بخش خصوصی و با همکاری اداره میراث فرهنگی لارستان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

علویه بیان کرد: در غرفه‌های مربوط به لارستان محصولاتی از قبیل حلوای مسقطی لاری، کباب کنجه لاری، انواع حلوای محلی، گونه‌های مختلف و متعدد نان‌های سنتی شهرستان، شیرینی‌هایی از قبیل قتلمه، زِگرو، دلبرو و غیره به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه رایزنی‌هایی با مسئول انجمن خانه فرهنگ جاویدان شیراز برای پیگیری ثبت ناملموس غذاهای سنتی لارستان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: رباعی‌خوانی (کلاه‌کَنی) یکی از آداب و رسوم خاص شهر لطیفی لارستان که به دعوت مسئولان و همکاری شهرداری لطیفی در این جشنواره حضور یافتند و به اجرای برنامه پرداختند.

علویه بیان کرد: با توجه به نوع خاص اجرای رباعی‌خوانی (کلاه کَنی) با رایزنی‌هایی که با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی فارس صورت گرفته است، در حال تهیه پرونده این اثر برای ثبت در آثار معنوی کشور هستیم.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین