چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آمار کرونایی های فارس در آستانه 500 تایی شدن

استان فارس با ۵۰ مورد ابتلا جدید در ۲۴ ساعته گذشته در مقایسه با روز گذشته که آمار موارد جدید ۲۱ مورد اعلام شده بود رشد بیش از ۲ برابر…

استان فارس با ۵۰ مورد ابتلا جدید در ۲۴ ساعته گذشته در مقایسه با روز گذشته که آمار موارد جدید ۲۱ مورد اعلام شده بود رشد بیش از ۲ برابر داشته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس آخرین آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر در کشور رسیده که از این تعداد هزار و ۴۳۳ نفر فوت کرده و ۶ هزار و ۷۴۵ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

روند صعودی و افزایشی بیماری به دلیل این است که مردم آن گونه که باید بیماری را جدی نگرفته‌اند که این موضوع بارها مورد انتقاد مسئولان وزارت بهداشت قرار گرفته است.

ظرف ۲۴ ساعت گذشته استان‌های تهران با ۲۲۰ مورد جدید، اصفهان با ۱۴۵ مورد جدید، گیلان ۹۹ مورد جدید، البرز ۹۵ مورد جدید و مازندران ۸۴ مورد جدید بیشترین آمار ابتلا را داشته‌اند و پس از آن دیگر استان‌ها قرار دارند.

استان فارس نیز با ۵۰ مورد ابتلا جدید در رده ۸ به لحاظ تعداد موارد جدید قرار دارد که این موضوع در مقایسه با روز گذشته که آمار موارد جدید ۲۱ مورد اعلام شده بود، رشد بیش از ۲ برابر داشته است.

براساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ۴۸ ساعت گذشته موارد فوتی گزارش نشده و بنابراین آمار فوتی‌های استان بر اثر بیماری کرونا ۱۳ مورد است.

در حال حاضر شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان فارس ۴۵۷ مورد است که از این تعداد ۷۱ نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند. همچنین به گفته عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۵۰ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری و ۳۱ درصد در قرنطینه خانگی هستند.

با وجود کنترل شدید مبادی ورودی و حتی برگرداندن خودروهای با پلاک غیربومی همچنان روند ورود مسافر به استان فارس وجود دارد که این موضوع عامل مهمی برای انتقال بیماری است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۹:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین