دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

پاسخ مردم لار به این سوال؛ از شورای شهر آینده چه انتظاراتی دارید؟!

  خبرنگار میلاد لارستان در یک مصاحبه میدانی با تعدادی از شهروندان با طرح این سوال که “به عنوان یک شهروند از شورای شهر آینده چه انتظاراتی دارید؟!” نسبت به…

 

خبرنگار میلاد لارستان در یک مصاحبه میدانی با تعدادی از شهروندان با طرح این سوال که “به عنوان یک شهروند از شورای شهر آینده چه انتظاراتی دارید؟!” نسبت به جمع آوری نظرات آنان اقدام است.

به گزارش میلاد لارستان با توجه به ایام تبلیغات انتخابات شورای اسلامی شهر و قرار داشتن در آستانه روز ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ مصادف با آغاز رای گیری ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا خبرنگار میلاد لارستان در یک مصاحبه میدانی با تعدادی از شهروندان با طرح این سوال که “به عنوان یک شهروند از شورای شهر آینده چه انتظاراتی دارید؟!” نسبت به جمع آوری نظرات آنان اقدام کرده که به برخی از این موارد در زیر اشاره می شود.

در این زمینه یک شهروند لاری به نام مجید با ارائه تعدادی پیشنهاد خواستار پیگیری و به سرانجام رساندن مشکلات با هماهنگی مسئولین در رده های مختلف لارستان شد و اظهار داشت: کاهش هزینه ها و رفع مشکلات مردم در راستای ساخت وسازها بویژه حمایت از اقشار ضعیف، ایجاد انگیزه و حمایت از ورزش لارستان در سطح استانی و کشوری با توجه به پتانسیل موجود،  ایجاد محیطی شاد و زیبا با سامان بخشی و بهسازی پارک شهر و پارک جنگلی، جانمایی و ایجاد پارک کوهستان و احداث آبشار مصنوعی با توجه به وجود کوهها و فضای طبیعی اطراف شهر می تواند در زمره برنامه های شورای آینده شهر لار باشد.

وی افزود: ایجاد محلی برای پیاده روی و دوچرخه سواری، زیباسازی  نمای ورودی شهر، زیباسازی بلوارها بویژه بلوار و جاده فرودگاه که به نوعی ورودی مسافران خارجی محسوب می شود، ایجاد پیست موتورسواری حرکات نمایشی و سرعت که درحال حاضر بصورت خودجوش در زمین های خاکی جاده فرودگاه و کمربندی اصلی شهر فعالیت می کنند و  جلوگیری از ویراژ موتورسواران در تمام خیابان های شهر که خودمعظلی شده و بسیار خطرناک و به دور ازشان وفرهنگ مردم لارستان است، از دیگر برنامه هایی محسوب می شود که می بایست به آن توجه و شود.

این شهروند لاری تصریح کرد: ایجاد پیست اتومبیل رانی و اسب سواری با توجه به ظرفیت موجود و سوق دادن آنها به سمت ورزش قهرمانی، تکمیل و زیباسازی ضلع شرقی میدان امام(ره)، تلاش در جهت ساخت و ساز در زمین های بین شهرقدیم و شهرجدید مانند ضلع شرقی و غربی میدان امام(ره)، پیگیری تکمیل مصلا  و ساختمان شهرداری لار و بسیاری از طرح های نیمه تمام می تواند در زمره فعالیت های شورای آتی شهر لار باشد.

فاطمه، یکی از بانوان لاری نیز با گلایه از کمبود فضاهای تفریحی، گردشگری و ورزشی مناسب ویژه بانوان در سطح شهر لار، گفت: بازسازی یا فضاسازی مکان های مختلف شهر جهت استفاده تفریحی گردشگری مثل پارک جنگلی، کاروانسراها و غیره می تواند موجب ایجاد فضاهای تفریحی و فرهنگی برای بانوان باشد.

وی با انتقاد نسبت به این موضوع که زیباسازی مناسب ورودی های شهر لار از وعده های مشترک انتخاباتی اغلب اعضای شورای کنونی شهر لار بود اما متاسفانه در این زمینه کمترین اقدام صورت گرفت، ادامه داد: فضای خالی و زمین خاکی بین شهرقدیم و شهرجدید بسیار نازیباست و می بایست شورای شهر با همکاری شهرداری مالکان را ترغیب به فروش یا ساخت و ساز کند.

یک جوان دیگر ساکن شهر لار به نام امیر با انتقاد از وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان ها و کوچه ها، می گوید: اگر با یک موتورسیکلت سه ساعت در کوچه های شهرقدیم یا ۱۲ متری های متصل به میادین فرمانداری یا طاووس گذری داشته باشیم، باید در اسرع وقت موتورسیکلت را به تعمیرگاه و خودمان را به فیزیوتراپی ببریم.

وی با انتقاد از عدم وجود پارکینگ در معابر شلوغ شهرقدیم همچون چهارراه پیروزی، حسینیه اعظم، میدان مدرس و… عنوان کرد: اگر برای خرید گذرمان به این نقاط پرترافیک بیافتد، قطعا بدلیل پارک در جای نامناسب یا پارک ممنوع به جهت نبودن پارکینگ، با قبض جریمه به خانه برمی گردیم.

جوان دیگری به نام علیرضا نیز از نامزدهای انتخاباتی خواست تا در صورت اطمینان از توانایی عملی و به تناسب امکانات موجود وعده و وعید دهند، گفت: وجود ارتفاعات در چهار گوشه شهر لار می تواند فضای مناسبی برای کاشت درخت باشد که این اقدام علاوه بر ایجاد زیبایی، موجب تاثیر خوب بر هوای شهر لار باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود کاندیداها پس از ورود به شورای شهر از هیچگونه رانتی استفاده نکنند، بیان کرد: اتمام پروژه های ناتمام و داشتن دغدغه نسبت به مسائل شهر و مردم از جمله ویژگی های یک نماینده خوب است.

محمد، جوان دیگری است که پیشنهاد بکارگیری و بهره گیری از مشاوران و ایده های جوانان را مطرح می کند و معتقد است: انتخاب شوندگان باید تمام سعی و تلاش خود را برای آبادانی پیشرفت شهر انجام دهند،از جوانان و آینده آنها غافل نشوند و در مجموع برای رضای خدا کار کنند.

حسن دیگر شهروند لاری یکی از نقاط ضعف شورای شهر در دوره اخیر را عدم توانایی در ایجاد هماهنگی و پای کار آوردن ادارات عضو در ستاد بازآفرینی شهری به منظور رسیدگی به بافت های تاریخی و فرسوده و همچنین حفظ بناهای تاریخی با کمک نهادهای دولتی، گفت: احیاء خانه های تاریخی، ایجاد گذرهای تاریخی، بهره گیری از بخش خصوصی در بهسازی بناهای تاریخی و غیره می تواند با میدان داری شورای شهر موانعی که از سوی ادارات ایجاد می شود را از میان برداشت و موجب ایجاد شغل و رونق گردشگری شد.

وی با انتقاد نسبت به اینکه با وجود آنکه شورای شهر یک مجموعه مردمی است و اصلا وجهه سیاسی ندارد اما متاسفانه در برخی از مواقع سیاست زدگی موجب تاثیر در تصمیم گیری ها می شود، یادآور شد: در شورای شهر فقط و فقط باید رفع مشکلات شهر و توسعه آن مدنظر باشد.

این شهروند لاری با توصیه به کاندیداها برای مطالعه و الگوگیری از شهرهای موفق نظیر اصفهان، یزد، کاشان وغیره در زمینه درآمدزایی پایدار برای شهرداری، رسیدگی به مبلمان شهری، رشد گردشگری و غیره عنوان کرد: لارستان در همه ابعاد اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری و غیره دارای پتانسیل غنی است.

وی با بیان اینکه تعیین شهردار نخستین آزمون و شاید مهمترین و تاثیرگذارترین تصمیم شورای شهر باشد، تاکید کرد: در تعیین شهردار آینده باید جدای از منفعت گرایی، سیاسی بازی، بدور از فشار و فقط متناسب بر تخصص، تدین و دست پاک بودن، فرد مورد نظر را برگزید.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۷:۰۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین