سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

بازدید میدانی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اوز از پروژه کشت کاکتوس در روستای براک

رئیس و مدیران پژوهشی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز در راستای تحول در مزرعه کشت کاکتوس این دانشگاه از یک نمونه مزرعه کشت‌شده کاکتوس در روستای براک…

رئیس و مدیران پژوهشی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز در راستای تحول در مزرعه کشت کاکتوس این دانشگاه از یک نمونه مزرعه کشت‌شده کاکتوس در روستای براک لارستان بازدید کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری آنا، رئیس و مدیران پژوهشی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز در راستای تحول در مزرعه کشت کاکتوس این دانشگاه از یک نمونه مزرعه کشت‌شده کاکتوس در شهرک براک لارستان دیدن کردند.

مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز با بیان اهداف این بازدید در گفت‌وگو با آنا اظهار کرد: حدود پنج سال قبل پنج هکتار از زمین دانشگاه به کشت کاکتوس اختصاص داده شد؛ اما آن‌گونه که پیش‌بینی شده بود، نتیجه گرفته نشد و به همین دلیل در حال بررسی میدانی و نتایج کار در جاهای دیگر که تا حدودی به نتایج مثبت رسیده‌اند، هستیم.

محسن مهرآوران افزود: در این راستا به اتفاق عبدالعزیز خضری و راضیه شمسی، رئیس و مدیر مرکز رشد دانشگاه به مزرعه کشت کاکتوس براک رفتیم و به این باور دست یافتیم که می‌شود با اصلاحاتی در خاک، مزرعه فعلی و زراعت را احیا کرد.

وی بیان کرد: قرار است با انجام بررسی‌های بیشتر به مرحله‌ای برسیم تا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، علاوه‌بر احیای مزرعه موجود، بخش دیگری از زمین نیز به زیر کشت کاکتوس علوفه‌ای برده شود.

مدیر پژوهشی مرکز اوز یادآور شد: در این راستا با چند شرکت بخش خصوصی و صاحبان کشت این نوع گیاه مذاکره کردیم و قرار است از ابتدای مهر سال جاری وارد عملیات اجرایی شویم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین